BENGT ABRAHAMSSON September 4, 2003 Report September 4, 2003 HEJ!JAG HETER BENGT ABRAHAMSSON OCH BLEV ÄGARE TILLEN -66 HT HÖSTEN -02 SOM ÄR UNDER RESTAURERING.HAR EN FRÅGA PÅ INREDNING SOM JAG HOPPAS NÅGONKAN GE SVAR PÅ. TRIM=D9 PARCHMENT CRINKLE ANDROSETTE VINYL WITH PALOMINO. JAG VET ATT KLÄDSELOCH DÖRRPANELER ÄR PARCMENT MEM VAD ÄR CRINKLEAND ROSETTE VINYL WITH PALOMINO?VILKA DELAR PÅ INREDNINGEN HAR VILKEN FÄRG?ÄR DET NÅGON SOM VET?MVH B.A. TEL A 0522-81449 bengt.a@brandtbil.se Citera
Ronnie S September 4, 2003 Report September 4, 2003 "Crinkle and rosette" kallas den vinylen som är på -66 med standardinredning (ej pony-inredning). Crinkle är den vinylen med "läderstruktur" som är runt kanterna, Rosette är den perforerade vinylen som är mitt på sittytorna. -65 hade ju "läderstruktur" på hela sätena. Färgen på säten osv är alltså Parchment. "Appointments", alltså matta, instrumentpanelstoppning (inkl lister och högtalargaller) är Palomino.Lycka till med renoveringen. Citera
BENGT ABRAHAMSSON September 4, 2003 Author Report September 4, 2003 TACK FÖR SVARET RONNIEDET VAR SNABBT.MEN KAN DU BESKRIVA FÄRGENPÅ PALONINO? Citera
Ronnie S September 4, 2003 Report September 4, 2003 Jag har nog inte sett det i verkligheten, men jag letade lite och hittade den här sidan: www.mustangupholstery.com .Inne på den sidan finns färgprover (klicka på "Color Swatches" och sedan på "64 1/2-66 Upholstery"). Palomino verkar vara brunt, helt enkelt. Citera
Recommended Posts