Gunnar December 23, 2006 Report Share December 23, 2006 HEJ Har en c6 som jag precis har satt upp när jag startar motorn och lägger i backen så driver den inte men den driver på drive Har någon några tips vad det kan vara??? Gunnnar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 December 27, 2006 Report Share December 27, 2006 Hej.Tråkigt, jag är inget automatproffs, måste i alla fallställa en motfråga, har du bytt olja i lådan och i sådantfall lucktat på den gamla oljan. Om det lucktar bränt så kan det vara ett större problem,renovering, annars så kanske det är dax för ny olja ilådan, har du kollat nivå tex. Det är tyvärr ganska vanligt på C4-C6 och fler att underden tid som lådan används så är det mycket som blivitanvänt i densamma. I många fall har man inte gjort allt som krävs för attlådan skall fungera friktionsfritt, rengörning och bytefilter, olja, efterjustering av band mm. Jag tror i alla fall att du behöver någon kunnig somtittar över lådan, kanske det är dax för en genomgång. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts