_kiM__ January 1, 2007 Report January 1, 2007 Köpte ny tank och givare till bilen för ca 2 år sen. Efter ca 1 år så gick det hål på flottören, som är i plast. Fick en ny hemskickad på garanti av Rolands Mustang. Nu i somras, ytterligare ett år senare, har även denna flottör tagit in soppa.Har jag fått måndags-ex båda gångerna, eller är det fler som stött på detta problem med flottörer i plast? jag kör ju inte direkt på nått raketbränsle som fräter hål på plasten. Vanlig soppa borde dom ju klara av tycker man. Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 1, 2007 Report January 1, 2007 Hej.Jag har hört någon som haft detta problem, men det är nog inteså vanligt, givet så borde plasten tåla bensin men man kan undraom tillverkaren kan garantera detta , tankgivare tillverkas väl också i Taiwan eller liknade. Det skulle vara en hitt om någon kunde få tag på bara flotöreri mässing, det är nog nio av tio som har bara det felet, en satsmed flotör och packning skulle inte vara fel. Citera
Recommended Posts