Jump to content

Då har bilen vart i fjällen :)


Jocce

Recommended Posts

Klart man skall använda bilen när man skall till fjällen!

Ner med ena baksätes ryggen, in med skidor, stavar och allt som skulle med, hopp in i Mustangen och 6 timmar och ett par Decimeter snö senare var vi framme :)

Kom dessutom ett par DM till snö under natten :)

Kommer bild på bilen i Vintersrkud senare!

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Jo, angående hur den beter sig i vinterväglag...

Ungefär som jag trott den skulle göra, dvs helt ok om man är lugn på gasen, men baken vill gärna sticka iväg i sidled vid kraftiga gaspådrag.

(Det kan vi tacka den stela bakaxeln samt mycket effekt för).

På vägarna där det var snö som underlag greppade däcken (Hakkepelitta) fin fint, även om man råkade vara lite oförsiktig, men där det var barmark, vått och kallt (samtidigt) så fick man vara lite försiktig vid omkörningarna, för den ville gärna iväg lite (men det är ett problem de flesta dubbdäck har, även om det märks mer i Mustangen än annars)!

Jag har dessutom 235 breda vinterdäck, vilket är lite dumt, för de vill gärna "resa sig" på snön så att säga, men bara man kör med huvudet funkar det bra!

Bensinförbrukningen för hela resan (inkluderat en del lekande i snön) landade på "blyga" 0,98 liter/mil, helt ok tycker jag!

Totalt avryggade vi runt 110 mil tror jag det blev! (På framdäcken, bakdäcken snurrade väl kanske 150 ;) )

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...