Jump to content

Recommended Posts

Var på jobb nere i Jönköping dottern skulle upp till Örebro vi bor

själva I Linköping. Hon hade kommit till Askersund.

PAPPA BILEN KOKAR DET RYKER FRÅN MOTORHUVEN!

Självklart man släpper vad man har åker 15 mil upp och möter upp

henne utmed vägkanten. Hon får ta min bil och jag slår i lite vatten

och åker hem till Linköping. SHIT nu fick jag mer jobb topplockspackningen

har förmodligen stuckit eller vad tror ni :cry:

efter att ha tittat under ventilkåpan

Hej Janne du behöver nog inte vara orolig över att det är en spricka då dom tapparna aldrig spricker utan det är bara en toppackning sen går bilen igen.

Janne!

Kokande bilar ä?r det smittsamt :?::)

Det får vi verkligen inte hoppas på ;) Det får räcka nu med kokande bilar

Jag tror du har helt rätt Roger :D

Jag synade toppen ordentligt i går och kunde inte hitta någon spricka

så jag monterade ny packning igår så det får bli provkörning ikväll

bara hoppas att det räckte så

Hejsan planade du inte ner toppen innan du bytte packning? Alutoppar brukar ha en förmåga att bli otäta när packningen pajar.

Har precis bytt packning på svärsonens sierra 2,0 DOHC inget kul jobb när garaget är upptaget och man får stå ute.

Hejsan planade du inte ner toppen innan du bytte packning? Alutoppar brukar ha en förmåga att bli otäta när packningen pajar.

Har precis bytt packning på svärsonens sierra 2,0 DOHC inget kul jobb när garaget är upptaget och man får stå ute.

Nopp ingen planing av toppen, men jag tror att jag fick till det utan planing :D

Den har rullat en 20mil utan tecken på problem så det blev nog bra.

Plana topp på en ca 10 000kr bil kanske är lite lyxigt ;) (passat -92)

Kamremmen gick av för ett halv år sedan men jag hade tur för tydliget går ventilerna fritt på 1.8 l motorn. Men det kanske var då någonting hände med packningen och den börja småläcka lite i samband med det

Har så mycket annat med företaget just nu, så tiden finns inte att mecka just nu. Men döttrarna måste man hjälpa när de får problem.

Mussen skulle också behöva få lite omvårdnad men får skjuta lite på det :cry:

det är ju det som är nackdelen med alu, det är ett så levande material...

såg någonstans att dom tillverkade toppar till 429 och 302or i fortal (flygplansaluminium) vilket är ett helt dött material.. lite dyrare dock, men har man jättevass motor kan det ju vara värt att fundera på, skall se om jag kan hitta adressen