jorsei September 4, 2003 Report September 4, 2003 Nån som har måttet som ska vara från kanten på cabbrunnen till första bågen på cabställningen.Den är tydligen väldigt viktig för att få det rätt.Har sökt men inte hittat det på nätet.Har hittat installationsbeskrivningar till Corvette och Thunderbird men inte Mustang.Momenten verkar vara samma så man fixar nog det om man är lite händig.Tänkte ge mig på och montera cabben själv i vinter.Tacksam för svarJorma Citera
Pelle cmc 375 September 4, 2003 Report September 4, 2003 HejKan tyvärr inte hjälpa dig, men är nyfiken på resultatet av omklädningen. Har själv en cab som ska kläs om. En del säger det är ganska lätt, andra varnar för att göra det själv. Har du klätt om några stolar? Citera
jorsei September 5, 2003 Author Report September 5, 2003 Hej.Har klätt om hela inredningen.Det var inte så svårt,lite bökigt att få det slätt.Men ang cabben,så verkar det inte så svårt om man tittar på dom bilderna som fanns med på installationsbeskrivningarna.Jag tror säkert att man klarar det själv med lite svordomar.Men som sagt det är måttet från cabbrunnen till första bågen på ställningen som är viktig.Antagligen för att få sträck på cabben.Det skulle vara synd att klippa sönder nya cabben.Så om det finns nån vänlig själ som kan mäta på sin bil så vore jag väldigt tacksam ,kan gärna vidarebefordra allt om nån vill ha sen.Jorma Citera
Pelle cmc 375 September 5, 2003 Report September 5, 2003 Fick du med installationbeskrivning när du köpte caben? Var har du köpt den? Jag har min gamla cab monterad på ställningen, men det är inte monterat på bilen, så det är lite bökigt för mig att mäta. Men får du inga svar på några dagar så ska jag försöka. Men det måste väl finnas någon här som bara behöver gå ut i garaget och mäta! Citera
jorsei September 5, 2003 Author Report September 5, 2003 Ska titta i paketet om det finns nån installationsbeskrivning.Tror inte det.Köpte den i Staterna via en kille som åker ett par gånger per år.Kan väl avvakta och se om det finns nån som har lust att mäta på en bil som är klar.Jorma Citera
jorsei September 9, 2003 Author Report September 9, 2003 Hej allihopa.Provar igen så kanske det går.Det gällde måttet från cabbrunnen till första bågen på ställningen tänkte montera cabben själv.Men det verkar svårt att få fram det måttet fast det rimligen borde finnas åtminstone ett hundratal 641/2-66 cabbar i landet.Pelle hade vänligheten att svara och skulle ta ett mått även fast inte cabbställningen satt monterat på bilen,vilket gör att det blir lite svårare.Men det borde finnas färdiga bilar som det bara är att gå ut och ta ett mått på.Så ut och mät ni som har bilar.Tackar på förhand/Jorma Citera
Pelle cmc 375 September 13, 2003 Report September 13, 2003 Hej!Har varit och släpat fram min cab, det är ganska svårt att få ett exakt mått, men jag har gjort så gott det gick. Om jag mäter paralellt med kanten på fönsret så får jag 56 cm cc mått mellan bågen och spiklisten (heter den så?). Det är som sagt ganska svårt men snningen ligger nog i närheten. Berätta gärna om reultatet och om du hittar några bra intruktioner.Hälsn Pelle Citera
jorsei September 15, 2003 Author Report September 15, 2003 Tack ska du ha Pelle.Nu har jag åtminstone lite att gå efter.Ska väl sätta igång när jag fått hem pads och nya spiklister.Kan hända att det ramlar in lite mer mått om man har tur.Jorma Citera
NiklasW September 24, 2003 Report September 24, 2003 Varför kan ingen (förutom Pelle) bara göra "jorsei" den enkla tjänsten att gå ut och ta det här måttet? Jag vet inte hur många 64-66 cabbar det finns i landet men det verkar bara finnas en ägare som kan tänka sig att hjälpa till med en sån liten grej. Bättre att få många mått som inte är helt enligt original än att inte få några alls! Citera
Pelle cmc 375 September 25, 2003 Report September 25, 2003 Ja det är lite synd att så många inte vill / orkar bry sig. Samtitigt vill jag tacka dom som ofta svarar här ingen nämd ingen glömd heter det ju, men jag vill ändå gärna ge Lars Oskarsson och Per B ett särskilt tack för att dom syns så ofta i svar! Jag gick in på användarlistan och där ser man tydligt att många bara tittar in här utan att göra sin stämma hörd. Det var 879 medlemmar var av 488 aldrig gjort något inlägg, Hoppas detta ger någon en tankeställare och han/hon masar sig ut och mäter åt dig.Hälsn Pelle Citera
jorsei September 26, 2003 Author Report September 26, 2003 Hej allihop.Man får tacka för visat intresse från Pelle och challenged.Det finns några som är väldigt duktiga på att besvara frågor i alla möjliga ämnen både svåra och lätta och det är väldigt bra.För det hjälper en massa folk framåt ifall dom har fastnat på någonting och står och stampar.Men i den lättaste av alla frågor så får man inga svar,mycket märkligt.Antingen så är tumstockarna slut i hela landet eller så tycker väl alla som har en cab 64-66 att vem fan bryr sig !!!!!Undrar vilket ?? Citera
Recommended Posts