Lasse CMC 1263 February 6, 2007 Report February 6, 2007 Hej!Har en -67 HT med vinyltak och undrar om någon vet var jag kan få tag i den gummilist som sitter i dropprännan på båda sidor. Listen är nitat.Behöver en nya då jag bytt vinyltakMvhLasse Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 7, 2007 Report February 7, 2007 Hej Lasse.När jag bytt vinyltak yttre så har jag limmat i rännan ochefteråt fyllt i med s.k. takmassa för tätning av yttertakrännor mm, jag har lagt en sträng av denna först sedannitat fast listen, takmassan är bra för den kryper in i skrymslen och gör att det blir tätt. Massan köper du på tub för kittpistol och detta finns på närmastebygghandel även lacknaftan och skyddshanskar, massan finnssvart, använd INTE silikon på bilen. Efter att listen är fastsatt så fyller man på med denna massauppepå och stryker ut med fingret, kladdigt blir det så du börha tålamod massor av trasor och lacknafta, du blir säkertnöjd efteråt när kladdandet är klart. Citera
Lasse CMC 1263 February 7, 2007 Author Report February 7, 2007 Om jag behöver en ny list, var får jag tag i en sådan?Lasse Citera
Recommended Posts