Anders Östh March 20, 2007 Report March 20, 2007 Hej, har precis köpt en 68as Ht och som standard så sitter stolarna rätt lång fram för mig som är långbent.Skulle behöva flytta stolarna bakåt på förarsidan så att jag inte får problemet med att ha knäna i ratten utan kunna sträcka ut dom och njuta av körningen.Vad jag kan se som möjlighet är att borra nya hål i bottenplattan och flytta hela stolpaketet bakåt, men finns det andra bra tipps så mottages dessa med glädje. Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 20, 2007 Report March 20, 2007 Hej.Ett problem som du inte är ensam om, du får ta loss stolenmed skenor från golvet, kryp under och ta bort gummipluggarnasom sitter i hålen under, skaffa långhylsa ½" eller 13mm. Demontera hela stolen, ett råd är att du fäller fram ryggstödnär du skruvar loss annars blir stolen bak tung och du kan med otur bryta av bultar. När stolen är demonterad så ser du hur skenan sitter monteradi stolen, det är den delen av skenan du kan skruva loss och flytta, du får göra ett par plattgärn med nya flyttade fästhål hör stolen, du ser säkert hur du kan göra när du tagit ur stolen. Citera
Recommended Posts