pools April 21, 2007 Report April 21, 2007 Hej!Kan man byta lager i vattenpumpen, eller är det ny pump som gäller? Problemetär att jag hör ett glällande, vinande ljud när motorn blir varm, och det påminnerom lagerljud. Generatorn är det inte för den är ny.Går det också byta lager i servopumpen?En annan grej. När jag bröt ut frostpluggarna så ser jag ett "stag" eller "tråd" justinnanför den mittersta pluggen på vänster sida. Det är c:a 4-5 mm. i diameter.Det sitter fast i övre delen av blocket och löper några cm. innanför frostpluggen.Det går inte se eller känna vart det slutar. Vad är det?Mvh. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 21, 2007 Report April 21, 2007 Hej P.O.Att byta lager i vattenpumpen är onödigt arbetedet är vettigare att köpa en ny, servopumpenfinns det lager att köpa till, jobbet är lätt medrätt prylar och verktyg, men även här kan detibland löna sig att köpa ny. Kolla med Norrlands Custom, Hansen, American racing,alla har slitdelar mm på hyllan. Citera
pools April 21, 2007 Author Report April 21, 2007 Hej Lasse!Vad kostar en vattenpump på ett ungefär? (Kan inte ringa någon i kväll) Och en ny servopump får nog vänta tills det blir problem av annat slag. Eftersomjag har pumpen urmonterad och har möjlighet att byta lager så gör jag nog det. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 21, 2007 Report April 21, 2007 Hej.Tyvärr får man betala bra för en vattenpump till390, ca: 1000.- .Kolla med Hansen Racing eller Norrlands Customeller varför inte någon av dessa, spara detta ärbra att ha. http://www.geocities.com/MotorCity/Gara ... ldelar.htm Citera
pools April 21, 2007 Author Report April 21, 2007 Ja vad gör vi inte för våra kära bilar, tusenlappp på tusenlapp. Jag har faktiskt sparat alla kvitton och fakturor på de pengar jag lagt ner på bilen, men törs interäkna igenom. Det skulle nog inte vara så bra om frugan fick veta!!!Ska ju som vanligt köra en studentbalskörning i år igen, och då vill man juatt bilen skall gå lungt och fint utan missljud. Så ytterligare en tusing får välgå till att byta vattenpump. Vilken tur att man har en hobbybil som bara stiger i värde hela tiden.Tack för svaren! Länken är sparad!Mvh. Citera
Recommended Posts