Jump to content

Liten sann historia


Pelle cmc 375

Recommended Posts

När sonen gifte sig förra året hade jag en kompis att köra dom i min MUSSE. När han släppt av dom vid middagen skulle han ta några varv på stan, då är det kanske inte så kul att åka omkring med en utsmyckad bil så han stannade vid första parkeringen och "klädde" av bilen.

Då kom det ett par killar lite lagom lulliga, och tyckte kärran var fin och undrade naturligtvis om han ville sälja den.

Min kompis som ofta hittar dom rätta replikerna svarade

Sälja? Jag har ju precis fått den, håller ju på att ta bort rosetten!!!!!

Killarna tittade lite avundsjukt på honom, och gick vidare men hade nog sin önskelista klar till nästa födelsedag.

Link to comment
Share on other sites

Pelle, jag mötte din Mustang en dag mitt inne i Jönköping. Det måste ha varit den 28 april, för vi var på hemväg från marknaden i Nossebro. Jag sa till kompisarna: - Den bilen känner jag igen, men inte föraren.

Var det sonen som hade lånat bilen då också?

Link to comment
Share on other sites

Pelle, är flagghållarna egentillverkade eller??

Måste bara ha....

/Svedis

I USA används den typen av flagghållare på sidorutorna. Fast det är ju lite svårt med taket nere.

Den här firman skeppar internationellt.

http://www.expressflags.com/car_window_u.htm

Jag hittade en firma i Sverige också. Finns säker fler

http://www.supportersplace.com/store/su ... ct_id=6439

Link to comment
Share on other sites

Ronnie

Det stämmer själv var jag med BMW kombin i Tyskland ;) Han hade lov att låna den, det gick väl lungt hoppas jag. Visserligen låg sakerna i bagaget mot bakstammen, men det är ju förståligt det är ju lätt att på tyngd på högerfoten när man hör ljudet av en järn8.

Svedis

Äras den som äras bör det var Janne Holm som visade mig dom i Skänninge på Nationaldagen förra året (mycket trevlig träff som ju återkommer i år). Det är sådana som ska klämmas i sidorutan men med lite maskeringstejp under det funkar ju i huven också. Dom är köpta på ICA Maxi men finns nog bara runt 6 juni.

Link to comment
Share on other sites

2 magneter från antenner med sämskinn på baksidan

Blötar jag sämskinnet så klarar magneterna 80 km/h innan dom börjar luta bakåt. Köpte 2 flaggor på pinne tog guldknoppen o flaggan o satte på ett stårrör.

Letar efter gult o blått bredare band att klä huven med vid vissa tillfälle.

Behöver det för egen del i september då man efter 13 år kom till skott.

2 M10:or skulle vatt nått de va.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...