Jump to content

Recommended Posts

Gäst

Hello Guys and Dolls,

Dax för nytt batteri - har ett optima - satt i när jag köpte Sally för ett år sedan - som jag upplever opålitligt....håller inte laddning - och jag är rätt säker på att många små "oroligheter" i elektroniken - beror på dåligt batteri.

Vad kör ni med? Billigt å bra - man är ju smålänning... :--

Hello Guys and Dolls,

Dax för nytt batteri - har ett optima - satt i när jag köpte Sally för ett år sedan - som jag upplever opålitligt....håller inte laddning - och jag är rätt säker på att många små "oroligheter" i elektroniken - beror på dåligt batteri.

Vad kör ni med? Billigt å bra - man är ju smålänning... :--

Hej

Vi säljer ford originalbatterier till din bil. Antingen BXT58 eller BXT59 beroende på årsmodell. Det är det batteriet som standardmonteras vid fabrik och enligt min mening håller mycket hög kvalitet. Vi tar 1425 för ett, eventuell frakt tillkommer.

Håller med Grufman.

Tycker orginal batteriet håller hög fin kvallite.

Sen ser det ju snyggt ut med orginal batteri i :D

Mitt föra satt i sen 2000 - 2006 men många miles under dom åren.

Tror det gått ännu om det inte var för att det troligen inte vart urkopplat under färden till sverige och en tid i tullen.

Gick även när jag bytte det föra året. När jag bytte det till ett orginal från Grufman.

Då höll det 160 DIN amper i start ström vid test med Midtroniks batteritestare.

Räckte för att starta den alltid utan problem, men hördes att det var lite trött batterie, och det gav utslag på att det inte ville uppnå full laddning under laddning.

Så mitt råd blir köp ett orginal, hörs att det är bra kraft i dom batterierna.

Mvh

MrV8

Ja, Och så är där ochså det med storleken på batteriet ... Originalbatteriet passar under huven utan problemer ...

Jag ville ochså köbe Grufman,s originale Batteri hvis jag skulle köbe nu ..

Mvh Jan

Gäst

Hej igen,

Nu har jag varit och talet med en "expert" på Optimabatterier. Han mätte ochså batteriet och kunde konstatera att det var dåligt. :(

Till er som hat Optima - det är viktigt att batteriet underhållsladdas om det inte används under en tid. Det tar mer skada än ett vanligt batteri - om det inte används. Det är byggt för att användas ofta - helt enkelt.

Ja så kan det gå - så det blir att gräva i börsen - igen.... :shock:

Emmaboda "En dag på Stripen" i morgon lördag 19 maj. Någon som skall dit å rejsa... :twisted: