Wideman May 20, 2007 Report May 20, 2007 Min pappa har en Mustang GT -06 och har hört av en bekant att det ska vara mycket dåligt att toppfylla bensintanken ända upp i övre delen av tankröret.Detta på grund av att det skulle finnas något ventilationsrör eller liknande där som det skulle vara olämpligt att få in bensin i.Min första tanke är att detta måste ju vara helt nonsens eftersom det i så fall skulle komma in bensin i detta rör när bensinen rinner ner i röret vid normal tankning. Men min fråga är om det ligger någon som helst substans i detta eller om det kan finnas någon annan anledning till att det skulle vara dåligt att fylla upp tanken absolut så mycket det går?En sidofråga angående detta är om det finns någon sida på nätet med sprängskisser eller ritningar för dessa bilar där man t.ex kan se hur tanken med tillhörande rör och kopplingar är uppbyggt?Jag har letat runt på nätet efter något sådant utan att lyckas.../M Citera
Daniel Linde May 20, 2007 Report May 20, 2007 Gissar på att denna borde lösa dina frågor.http://www.swaaggs.com/documents/fuel_tank.pdf// Daniel Citera
Wideman May 20, 2007 Author Report May 20, 2007 Mycket bra och precis vad jag behövde...Tackar och bockar! /M Citera
Recommended Posts