Anders Östh May 26, 2007 Report May 26, 2007 Hej Alla gladaSka montera bort bromstrummorna bak på min HT-68 beroende på lekage eller något sånt, men vet inte just nu hur trunnorna sitter fast och behöver lite hjälp av er sakunniga för att få bort dom så jag kan börja åkaFinns det någon instruktion med sprängskisser över detta ??mvh // Anders Citera
Skotran May 26, 2007 Report May 26, 2007 Vet inte om det är samma på -65 som på -68, men på -65 är det bara att skruva loss hjulet och dra, bända, knacka loss trumman. den sitter med hjulmuttrana (som du tar bort för att få bort hjulet) och på centrumet på navet, den kan ha rostat fast men med milt våld går det. Om det ändå inte går så kan det bero på att bromsarna ligger på, då får du prova att släppa på spänningen (man sticker in en mejsel i ett avlångt hål på baksidan och skruvar på en kugghjulsliknande sak). KOM IHÅG ATT LOSSA HANDBROMSEN! annars får man samma fenomen som att bromsarna ligger på.Som sagt, jag vet inte om det ser likadant ut på -68 och -65 men du kan prova...jag provar att lägga in en bild, ska se om jag lyckas.. Citera
Anders Östh May 26, 2007 Author Report May 26, 2007 hmm, då är det som jag misstänkte, fastrostat med åren.Ska använda mer våld och svordommar så kanske det går.Behöver få bort trumman så jag vet vilka belägg det ska vara eftersom jag hört att det finns 2 olika storlekarTack // Anders Citera
Pelle cmc 375 May 26, 2007 Report May 26, 2007 Är den stum sitter den fastrostad på centrumet, slå inte inifrån på den lilla kanten,den håller inte. Slå på utsidan alltså där backarna ligger på insidan, samtidigt som du snurrar trumman. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 26, 2007 Report May 26, 2007 Hej.Det finns på originaltrummor låsningar som sitter på pinnbulten för hjulmuttrarna, men dessa borde du se om dom finns kvar,annars är det som Pelle skriver, men slå med omdöme såatt du inte får sprickor i trumman. Citera
Anders Östh May 27, 2007 Author Report May 27, 2007 Tack grabbar, jag ska nu under söndagen fortsätta och slå med omtanke och försigtighet så får vi se vad som händer// Anders Citera
Pelle cmc 375 May 27, 2007 Report May 27, 2007 Det är bättre med tung handslägga och lätta slag, än lätt hammare och hårda slag. Citera
Anders Östh June 2, 2007 Author Report June 2, 2007 Nu har trummorna lossnat och bromoljan flödar i trummor och på de indräkta beläggen.Ska nu hitta nya belägg och hydralkolvar, byta och sen vågar man åka igen.Har ni något bra ställa i Svedala där man köper dessa grejor till vettiga priser över disk eller postförskott ??// Anders Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 2, 2007 Report June 2, 2007 Hej.Köp helt nya kompletta hjulcylindrar kostar ca:300.- st,dom finns att köpa hos alla kända USA bildelsförsäljare,Hansen, American Racing, Norrlads custom, mfl. När det läcker bromsvättska från hjucylindrar brukardet vara ett tecken på skador i cyliderns lopp, inteovanligt att loppet ser utt som formen på ett ägg. Vid broms arbeten finns det inga pengar att sparabara liv;) Citera
Anders Östh June 4, 2007 Author Report June 4, 2007 Var på Hansen Racing och köpte 2 bromscylindrar och alla 4 bromsoken i fredags och där verkade de bra samt billigt, totalt betalade jag efter CMC rabatten 790:- för alltSå nu blir det jobb att byta och lufta till helgen. Citera
Recommended Posts