Jump to content

Recommended Posts

Hej på er.

Jag har en M II GHIA -74 med V6´a. Lacken är illgrön mettalic på typiskt 70tals vis & bilen är i bra skick. Min far hade den innan mig & han gjorde en helrenovering av bilen för ca: 13 år sen. Den rullade några sommrar efter det men hamnade sen i hans lada. Nu har jag som sagt tagit över bilen & kommer att försöka hålla den i orginalskick. Det jag dock inte vill ha orginal är avgassystemet & jag tänkte byta till nåt roligare i helgen. Som det ser ut nu så går grenrören ihop till ett rör strax bakom motorn, sen ser det ut som vanligt med 2 st ljuddämpare, en fram & en bak.

Frågan är om man ska ha 3" eller 2" system?

Tänkte ha en fullflödes dämpare bak & ingen fram.

Har någon testat Mekonomens dämpare? Är dom ok eller?

Ge mig gärna lite input om hur jag får bättre sång i 6an.

När min farsa hade bilen så fick han starthjälp en gång. Dock så la killen som hjälpte honom kablarna fel på batteriet & sen dess funkar inte varvräknaren. :? När jag bytte instrument belysning så mätte jag upp strömkabeln till varvräknaren & det verkar som det kom fram ström. Vad kan felet vara? Någon som har några tips?

Tack på förhand

Mvh Anders

Hej på er.

Jag har en M II GHIA -74 med V6´a. Lacken är illgrön mettalic på typiskt 70tals vis & bilen är i bra skick. Min far hade den innan mig & han gjorde en helrenovering av bilen för ca: 13 år sen. Den rullade några sommrar efter det men hamnade sen i hans lada. Nu har jag som sagt tagit över bilen & kommer att försöka hålla den i orginalskick. Det jag dock inte vill ha orginal är avgassystemet & jag tänkte byta till nåt roligare i helgen. Som det ser ut nu så går grenrören ihop till ett rör strax bakom motorn, sen ser det ut som vanligt med 2 st ljuddämpare, en fram & en bak.

Frågan är om man ska ha 3" eller 2" system?

Tänkte ha en fullflödes dämpare bak & ingen fram.

Har någon testat Mekonomens dämpare? Är dom ok eller?

Ge mig gärna lite input om hur jag får bättre sång i 6an.

När min farsa hade bilen så fick han starthjälp en gång. Dock så la killen som hjälpte honom kablarna fel på batteriet & sen dess funkar inte varvräknaren. :? När jag bytte instrument belysning så mätte jag upp strömkabeln till varvräknaren & det verkar som det kom fram ström. Vad kan felet vara? Någon som har några tips?

Tack på förhand

Mvh Anders

Jag hade en -74 fastback tidigare med en V6:a i på den satt det ett dubbelt 2.5 tums system blev ett ganska gött ljud "snudd på V8 ljud" ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...