Jump to content

Regbesiktning


429SCJ-R

Recommended Posts

Regbesiktigade cobran idag, det hela gick bra tills jag skulle visa upp min original title. Den låg inte i handskfacket! Det visade sig att GT-shipping som tog hem bilen och önskade att titlen låg i handskfacket hade tagit ur den i Helsingborg inför förtullningen och sedan inte lagt tillbaka den. Så ni som har bilar påväg därifrån glöm inte att kolla detta. (slarvigt av mig)

Hur som helst så behöver jag bara åka och visa upp titeln så är det hela klart.

Chassinummret stansade jag in i bagage golvet och det var inga problem med detta . Skönt att slippa slå sönder ett stötdämpartorn :D

Dimljusen fram hade jag byggt om till parkljus och det var inga problem med detta, jag var även orolig för ljudnivån med mitt BBK X-pipe och flowmaster CB-system men det var inga kommentarer om detta.

Efter besiktningen så vart det en ny besiktning denna gång hos LF för att kunna få en helförsäkring, denna gick också galant och det blev inga nedslag för några som helst skador eller dylikt.

En lång väntan på att helgen skall gå och att posten kommer tidigt på måndag har nu inletts.

Link to comment
Share on other sites

Titlen kom med post på måndagen, körde raskt till bilprovningen för att få ett godkänt regbevis. Damen i växeln förklarade att mannen ifråga var väldigt upptagen så hon bokade helt enkelt in en ny regbesiktningstid på fredag 15/6. Då var det inte lätt att behärska sig, hon lovade dock att om det blev en lucka så skulle han fixa till det hela. Luckan kom och bilen blev godkänd torsdag 14/6. Så nu är det bara att köra.

Men höjdpunkten var att jag hade inte fått något dekraintyg (det finns någonstans i postväsendets våld) och det efterfrågades inte heller. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...