Jump to content

Recommended Posts

Ngn som har lite koll på montering av ej orginal bilstereo. Hade min shaker 1000 på garantilagning pga "cd förstoppning" och dom nämnde ngt om att det inte gick att installera annan modell, märke än just shaker.

Stämmer det?

Är lite sugen på ngn kombivariant dvd, gps mm typ Pioneer Avic-D3 eller liknande.

Tjena, har hängt här ett tag men inte skrivit något ännu så här kommer mitt första inlägg :D

Min Mustang som dyker upp om c.a en vecka kommer ha en AVIC-HD3BT installerad som ska vara något i hästväg med inbyggd HD etc...

http://pioneer.se/se/products/10/20/241 ... index.html

Kan ta lite bilder på den när den dyker upp. Bilen är förresten en Tungsten -07 med all utrustning som gick att få. Exc. Cars monterar även Ferrita (luft,tuner) så den mullrar lite dovare :twisted:

Mvh J

Om jag har förstått det rätt är "hålet" rätt storlek för ett Standar "Dubbel DIN" (om det är så de nu heter), men med andra ord dubbel vanlig standard.

Finns flera enheter för denna storlek.

Sett flera installationer med såna så skall inte vara nått problem.

Grejen är att man tappar väl lite grejer som man kan ställa in via originalstereon, men den behåller inställningarna som är inställt!

/Jocce

Trevligt! Då verkar det ju finnas lite hopp om att kunna klämma in ngt roligare multimediasystem än just shaker. Hårddiskvarianten med bluetooth hade ju gett lite extra krydda på tillvaron :D

Ps. Grattis till bilköpet "J" Ds.

Hej

Skall jag vara ärlig så har ingen aning om vad anläggningen kostar i handeln.Jag fått en anläggning till ett

superpris eftersom jag används som reklamobjekt för Alpine :--

vid olika tillfällen. Men den är ENORMT bra såg faktiskt på fotboll

i kväll i bilen Sveriges damer vann med 7-0. :--:--

Heja Sverige.