johan290 June 29, 2007 Report June 29, 2007 HallåJag har en 289 65a med fyrportare och brytarlöst tändsystem som verkar vara några år. Ibland startar inte bilen eftersom gnista inte finns, ibland hugger startmototorn som om batteriet vore dött, övertändning säger en del. Vad ska jag göra ? byta till traditionellt tändsystem, byta till nytt brytarlöst eller kan det gå att fixa?Johan 290 Citera
Janne Holm CMC1740 June 30, 2007 Report June 30, 2007 Tja med risk för påhopp så svarar jag så här våra gammelbilar går ju inte så mycket så nedslitningen av brytare m.m. är minimal så byte till modernt brytarlöst känns inte riktigt rät då gammal teknik fungerar vid måttligt användande. I tjänsten kör jag på diesel i min chrysler så där behövs inga brytare Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 30, 2007 Report June 30, 2007 Hej.Oavsett om du har brytarlöst eller inte så skall alltid friskaprytare och tillhörande rotor, kondensator finnas i bilen. Detta för att om ett brytarlöst system pajar så är detta detenda som kan rädda dig vid ett eventuellt fel. Vet att det är många idag som åker med Ignitor och jaghoppas att ni som gör det, tar mitt råd på allvar. Tillbaka till ämnets fråga.Prova att montera tillbaka prytare. Tycker som Janne att brytare är fullt tillräckligt för en hobbybil med originalmaskin, därmed sagt är det inte tillnågon nackdel att montera typ ignitor, men ha alltid brytarei hanskfack eller bagage. Motorn hugger vid start kan bero på för hög tändningsinställning,har du kollat och gjort rent pluspoler på startrelä o batteri, ävenminus sidan är det bra att rengöra ibland. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.