Sa-Malmoe August 12, 2007 Report August 12, 2007 Igår blev min bil påbackad på meca raceway av alla ställen här i malmö.Bilen blev intyckt i bakskärmen och lite avskavd på lacken på andra ställen. Till saken hör att jag redan i våras blev påkörd bakifrån när jag stod vid rödljus vilket inte än är åtgärdat. Så nu har jag 2 skador med olika fb som skall åtgärdas. Min lack är lite speciell den är byter färg från blå/lila/grönt beroende på hur han tittar på den och hur ljuset faller på den.Och går det lacka delar av bilen eller måste man lacka om hela bilen. Och vart skall man lämna bilen i malmö hedbergs låter ju inte så kul direkt. Citera
429SCJ-R August 12, 2007 Report August 12, 2007 Det skall gå bra att måla om delar av bilen, då tydligen färgväxlingen i färgen hjälper till att dölja ingreppen.Skall bli intressant att se hur man gör med färgen, den är ju patenterad så den borde inte gå att blanda till om man inte har original färg systemet.Sedan så kanske den var lite speciell att lägga, då man körde samtliga mystichrome cobror under 2 dagar i rad, därav så blev den också en limited edition. Troligen blev lack /omställnings kostnaden enorm om man skulle kunnat beställa dessa för att få en enskild lack vartefter den beställdes.Håll tråden vid liv så att vi får reda på hur det går. Citera
Sa-Malmoe August 14, 2007 Author Report August 14, 2007 Är det verkligen ingen i malmö området som behövt lämna in sin bil för plåt/lack jobb. Och har någon bra verkstad att rekomendera. Citera
olesch August 14, 2007 Report August 14, 2007 Ford har ju sin lackerings verkstad för försäkringsärenden mm precis innan Arlöv vid sege karusellen.Dem är duktiga!Bara färg koden finns så ska det inte vara några problem och dem kommer att lackera om hela delen som är skadad.Finns ju bilar med värre lacker så det ska inte vara omöjligt! Citera
Our Pony August 14, 2007 Report August 14, 2007 Du kan även prova och prata medFors Billackering AB utanför Dalby// Danne Citera
olesch August 15, 2007 Report August 15, 2007 Du har även Lindstrands i Arlöv. Har för mig dem hette så =) Citera
Sa-Malmoe September 11, 2007 Author Report September 11, 2007 Uppdaterat denna lite.Jag var på hedbergs bil idag och visade upp bilen de ville inte lacka den.Men de kan fixa skadorna så får en annan firma fixa lackeringen.Firman som skall lacka ligger i kirseberg (Potech AB) och delackar bilen om de bara kan få fram rätt färg cod. Så kan bara rätt färgfixas fram så ska det nog lösas sig.Så här kan man läsa på http://modularfords.com/forums/f105/mys ... 16586.htmlThe 2004 Mystic Cobra paint on the other hand, is still available. The paint code for this is G6, or PPG Paint Code 903070. This can be mixed by almost any body shop who mixes their own paint. Thiel's Collision Center, Inc. is one of these shops. If you are interested in this paint, send me a PM and I will provide the price for ModularFord members.Sen skriver en annan så här så det vekar inte helt lätt.It's not 96 Mystic that's hard to get it's G6, you can get something close but it's color changes are much different then actual. I will find the exact Ford article summing this up. A buddy of mine found the article one day on "Ford Asset" and i read it. Pretty interesting. MystiChrome is laid down like any other paint color but has "crystilline" or something like that in the paint that presents a "prism like" effect. Citera
Recommended Posts