Jump to content

Featured Replies

comment_43241

Jag har ju en idé om att förbättra avgasljudet på min Mustang, det finns en hel uppsjö av eftermarknadsdämpare och take-offs i USA men dom kostar ju och sen ska dom ju hit också.

Jag börjar fundera på om man inte skulle snickra ihop ett med vanliga simonsprylar. Och eftersom det bara finns en ljuddämpare och den sitter bakom axeln är det ju ett ganska "lätt" ingrepp.

Men då är ju frågan om det finns nåt som är bra...

Har kollat på den här men jag vet inte om de blir lite väl bra kanske... slutdämpare

har också funderat på att ringa "Raka rör" i GBG och höra, nån som har erfarenhet av dem eller någon annan avgasmekare.

Vad tror ni?

/Simon

• Author
comment_43284

Jag har redan slagit bort tanken med en hemmabyggd ljuddämpare. För jag snubblade över den här billiga pjäsen. Pypes muffler den är helt i rostfritt och verkar prisvärd.

Har läst lite på de amerikanska forumen och det verkar vara många som har deras "true dual" system och dom är helnöjda. Är det månne någon här som har erfarenhet av denna tillverkare?