Guest Anders October 15, 2003 Report October 15, 2003 Hej... såg frågan om vad en orginal bakaxel klarar för effekt, tänkte då på orginal växellåda. Ja har en original c4 från 68a... va pallar en sån???//Anders Citera
Gäst October 15, 2003 Report October 15, 2003 Ja det beror på vad du menar med att den håller.Mekaniskt är det inga problen runt 350HkDäremot är drifttiden på lammellerna och banden väldigt kort vid det effektuttaget.Nu menar jag en orginal låda!Sen går det att förstärka en massa saker men det är kanske inte aktuellt Citera
Guest Anders October 16, 2003 Report October 16, 2003 jag hade tänkt mig 350 - 400 hk... vad kostar det att förstärka växellådan och vad bör man byta?? för att det ska vara driftsäkert.//Anders Citera
Gäst October 16, 2003 Report October 16, 2003 Ja först och främst måste du identifiera vilken årsmodell det är på lådan.Är det en tidig låda så kan du glömma köra på +350HkKåpan sprickerPå tidiga lådor så är kåpan bultad tillsammans med oljepumpen.Sena lådor så är kåpan kraftigare och bultad direkt i huset på lådan utan att involvera pumpenHela huset på sena lådor är kraftigare dessutomDet man måste börja med är det gammla vanliga. Turbin,shift kit,high performance lameller och oljekylare.Det som är klent mekaniskt på C4 är främmre planet/kopplings paket.Ett nytt i verktygsstål går att köpa från Art Carr tror jag.Samtidigt måste ingående axel bytas till ett med bättre stålJa listan kan gå vidare. Frågan är hur tjock är din plånbok? Citera
Guest Anders October 16, 2003 Report October 16, 2003 Plånboken är inte så speciellt tjock ...men ja ska leta lite priser nu när jag vet ungefär vad som behövs... Tackar för snabba svar //Anders Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.