Leif TH September 13, 2007 Report September 13, 2007 Jag har ABS - lampan tänd på instrumentbrädan när jag kör och enligt instruktionsboken kan det vara för låg olje nivå, men detta är OK och alla säkringar är hela. Har någon erfarenhet av detta ? Hur kolla man sensorerna vid hjulen ? Citera
Gäst September 13, 2007 Report September 13, 2007 Hejsan.Jag hade också en ABS-lampa som lyste. Kollade först kablarna vid hjulen och det visade sig att en kabel hoppat ur sitt fäste - blivt skavd mot fälgens insida (på andra sidan också - men han rätta till det.)Om kabeln blir skadad ändras resistansen (impedansen?) och då regerar elekrtoniken.Grufman satte dit en ny sensor. Så kolla kablarna - speciellt om du inte har orginalfälgar. Det är ganska enkelt att följa från sensorn - kontakten. Citera
grufman September 14, 2007 Report September 14, 2007 annars är du välkommen förbi så felsöker vi åt dig. Citera
Recommended Posts