TOPPLESS October 3, 2007 Report October 3, 2007 Jag har problem med startmotorn när bilen (-65 cab, 289) är varm.När jag ska starta den, händer ingenting men efter ca 4-5 sekundergår startmotorn igång och bilen startar.Alla har sagt till mej att byta startmotor, men nu har jag hört att detär solenoiden det är fel på, och inte någon lindning i startmotorn.Har någon annan av er råkat ut för samma sak ?Vad var felet hos er ? Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 3, 2007 Report October 3, 2007 Hej.Kolla alla elkopplingar på startrelä och batteri, ocksåstartmotorns elkoppling. Det är många gånger de kablar som går genom start-relä som spökar, lossa dessa och gör rent kabelskornaordentligt. Har du gjort detta så är det kanske i alla fall något som är fel på startmotorn, trösten är att den inte är specielt dyr och att den är lätt att byta. Citera
Stefan cmc 1169 October 4, 2007 Report October 4, 2007 Prova att kortsluta startmotorn mellan den grove kabeln från batteriet och magneten som skall dra, funkar det då är det innan startmotorn felet ligger. Citera
TOPPLESS October 9, 2007 Author Report October 9, 2007 Prova att kortsluta startmotorn mellan den grove kabeln från batteriet och magneten som skall dra, funkar det då är det innan startmotorn felet ligger.Tack för svaret. Felet ligger i startmotorn, för det funkade inte när jag kortslöt. Citera
Recommended Posts