Fröberg October 15, 2007 Report October 15, 2007 Tjena,Jag är SÅ sugen på en Mustang GT (Cupé). Priserna i USA verkar ha gått ner och nu är dollarkursen under 6,60 kr. Jag har inga erfarenheter att importera men min sambos pappa är grym på bilar och har en bekant i USA som är känd inom bilsport. Förhoppningsvis kommer han att hjälpa mig med dealing och wheeling i USA.Jag har 200 000 kr att lägga som ska täcka hemtagningskostnaderna, hittar jag en hyfsad för det priset? Ni som har en Mustang idag vad rekommenderar ni för utrustning?Mina krav är:- Skinnklädsel- Hyfsad stereo- AC- STRIPES - SidoairbagsVad ska jag undvika och tänka på?Låt säga att jag skulle köpa denna:http://www.automotive.com/2005/65/ford/mustang/gt/texas/houston/45939/305/index.html?abbreTrim=816|GT%20Coupe&pagesize=150&index=0Tänker jag rätt när jag beräknar totalpriset.Bil: $18 977 x 6,70 = ca 127 000 krFrakt ca : 10 000 krTull ca: 13 700 kr (Bil+frakt + 10%)Moms ca: 38 000 krBesiktning ca: 2000 krBullerintyg ca: 2000 krPris: 192 700 krUtöver detta tillkommer sidoblinkers, orangea blinkers bak och positionsljus.Om jag köper en bil för ca 20 000 dollares bör jag klara mig med 200 000 kr?Beggad pris i Sverige ca 250 000 kr eller är jag ute och cyklar då?Då jag aldrig har provkört en Mustang (köper p.g.a. utseendet och att det är en Mustang) vore det kul att få göra detta. Någon som vet vart man kan testa en... ? Citera
Hakan E October 15, 2007 Report October 15, 2007 Det är klart du skall slå till på en Mustang - du får massor av häftig bil till ett bra pris. Din kalkyl ser rimlig ut. Jag tror dock inte att 05:an är så vanlig med sidoairbag, men jag kan ha fel där. Kör cabbe -05 själv och den har inte sidoairbag. Dom flesta Mustanger har Shaker 500 eller 1000 stereo (500 eller 1000 watt) och det är bra tryck i dom. Stripes kan du alltid låta eftermontera. Var i Sverige bor du (provkörning)?Lycka till // Håkanhttp://www.garaget.org/?car=61660 Citera
Fröberg October 15, 2007 Author Report October 15, 2007 Det är klart du skall slå till på en Mustang - du får massor av häftig bil till ett bra pris. Din kalkyl ser rimlig ut. Jag tror dock inte att 05:an är så vanlig med sidoairbag, men jag kan ha fel där. Kör cabbe -05 själv och den har inte sidoairbag. Dom flesta Mustanger har Shaker 500 eller 1000 stereo (500 eller 1000 watt) och det är bra tryck i dom. Stripes kan du alltid låta eftermontera. Var i Sverige bor du (provkörning)?Lycka till // Håkanhttp://www.garaget.org/?car=61660Tack för svaret, jag bor i Märsta/Stockholm Citera
Janne Holm CMC1740 October 15, 2007 Report October 15, 2007 Det är klart du skall slå till på en Mustang - du får massor av häftig bil till ett bra pris. Din kalkyl ser rimlig ut. Jag tror dock inte att 05:an är så vanlig med sidoairbag, men jag kan ha fel där. Kör cabbe -05 själv och den har inte sidoairbag. Dom flesta Mustanger har Shaker 500 eller 1000 stereo (500 eller 1000 watt) och det är bra tryck i dom. Stripes kan du alltid låta eftermontera. Var i Sverige bor du (provkörning)?Lycka till // Håkanhttp://www.garaget.org/?car=61660Kan inte låta bli Det är detta som gör mustangklubben till en enda stor familj till skillnad från många andra klubbar många här erbjuder nästan sin själ för att hjälpa andradet är beundransvärt Jag själv som har varit med några år och sett och upplevt utvecklingenkan bara säga skitkul fortsätt med denna sanna MUSTANGANDAPersonligen måste jag säga att vara medlem i Mustangklubben har givit mig själv massor med nya kompisar och på det sättet ett större socialare liv Skitkul en en gång Citera
Hakan E October 15, 2007 Report October 15, 2007 Om du bor i Stockholm så finns det säkert stora möjligheter att kolla in Mustangen live, Exclusive Cars och Stefan Eneryds så vitt jag har förstått rätt stora på nyare Mustanger - du kan ju alltid få provsitta i alla fall - det räcker, jag lovar.... Bor själv i Göteborgs trakten det är lite långt att åka för att provköra.// Håkan Citera
tomasaxel October 15, 2007 Report October 15, 2007 Jag fick provköra en Mustang på Motorcentralen (dom är Fordåterförsäljare, som med ojämna mellanrum tar in en Mustang eller två) i Borås när jag började leta efter min.Kan bara säga att det var då jag verkligen bestämde mig till 100%! Hade jag själv sålt Mustang hade jag inte tvekat att låta folk provköra, av samma anledning som langare bjuder på knark.... Citera
Recommended Posts