Jump to content

Featured Replies

comment_44989

Ville bara belysa detta igen att om man känner för att trimma sin GT med kompressor så kommer man inte bara köra sönder automatlådan (om man råkar ha en sådan). Man kommer dessutom köra sönder katalysatorerna.

Vill man köra med kompressor skall man antingen ha en preppad automat eller manuell låda, och man bör byta ut sina originalkattar mot racekattar istället. Originalarna har svårt att klara trycket. Ligger på ca 17 000kr.

Fler erfarenheter från er som kör kompressormatat?

comment_44995

För 5R55S automatlåda finns färdigt kitt att köpa som tål kompressormatat

Turbinen är en svag länk också

Orginalturbinen är inställd att slira över en viss effekt.

Därmed skapas värme som INTE är bra.

En ny kraftigare oljepump måste också till som med ökat flöde då får ner temperaturen

Säljs av http://www.levelten.com

-PTS Animal Clutches and Bands

-PTS Billet Torque Converter

-PTS Super Pump

-PTS Super Solenoid

-SCT Tuner with Transmission Calibration

Färdiga lådor går snart även snart att köpa av Lentech

http://www.lentechautomatics.com/5r55home.html

Dom gör erkänt seriösa byggen!

Jag har sett andra lådor dom byggt och då är det även mer "järn" inbakat i lådan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...