October 29, 200717 yr comment_44989 Ville bara belysa detta igen att om man känner för att trimma sin GT med kompressor så kommer man inte bara köra sönder automatlådan (om man råkar ha en sådan). Man kommer dessutom köra sönder katalysatorerna.Vill man köra med kompressor skall man antingen ha en preppad automat eller manuell låda, och man bör byta ut sina originalkattar mot racekattar istället. Originalarna har svårt att klara trycket. Ligger på ca 17 000kr.Fler erfarenheter från er som kör kompressormatat?
October 29, 200717 yr comment_44995 För 5R55S automatlåda finns färdigt kitt att köpa som tål kompressormatatTurbinen är en svag länk ocksåOrginalturbinen är inställd att slira över en viss effekt.Därmed skapas värme som INTE är bra.En ny kraftigare oljepump måste också till som med ökat flöde då får ner temperaturenSäljs av http://www.levelten.com-PTS Animal Clutches and Bands-PTS Billet Torque Converter-PTS Super Pump-PTS Super Solenoid-SCT Tuner with Transmission CalibrationFärdiga lådor går snart även snart att köpa av Lentechhttp://www.lentechautomatics.com/5r55home.htmlDom gör erkänt seriösa byggen!Jag har sett andra lådor dom byggt och då är det även mer "järn" inbakat i lådan.
October 30, 200717 yr comment_45005 jag kör med saleens 5vxl tätstegad låda. o Saleens sportavgassysten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.