Dan53 November 20, 2007 Report November 20, 2007 Skulle vilja ha svar på en fråga. Under på 2 ports förgasaren på 289an sitter det 2 st fjäderbelastade skruvar vad justerar man med dom? Finns det någon grundinställning i så fall. Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 20, 2007 Report November 20, 2007 Hej.Luft/bränsle blandas med dessa två. Iställning, stående framifrån så är den högra primäroch den vänstra sekundär. Kör motorn varm skruva in den högra försiktigt tillsatt motorn börjar går ojämt, skruva ut ½varv, gör sammapå den vänstra. Denna inställning är egentligen den som man avslutarinställning med, efter deta bör man göra en avgaskontrollför att se värdet på avgaser. Grundinställning med dessa två skruvar är att man förstskruvar in dessa i botten, försiktigt för att inte skada spetsen,skruvarna stryper/öppnar blandningsflödet i förgasaren.Sedan skruvas båda ut 1½-2 varv samma på båda, varkörningoch sedan intällningen som beskrevs ovan. OBS båda skruvarna skall egentligen vara lika inställda ävenefter fininställning, d,v, s. sekundärskruven skall ställas medsamma utskruvade / inskruvade varv som primärsidan. Lättast är efter att finjustering gjorts med skruvar och motorngår jämt, stäng av skruva in primärskruven, räkna varv påinskruvning för att sedan backa ut skruven med samma antalvarv. Sedan är det bara att skruva in sekundärskruven i botten ochbacka ut den med samma antal varv som primär skruven. Vilket svammel det blev jag få skylla på min ålder eller något. Citera
Dan53 November 20, 2007 Author Report November 20, 2007 Tack Oscarsson nu känns det bättre, nu kan jag sova lungt. Jag tror att jag klarar mej annars återkommer jag. Citera
Recommended Posts