Jump to content

lampsockel??


Simon G

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Liten uppdatering. Beställde först från Xenonkungen. Enligt hemsidan hade dom rätt sockel. Men dagen efter fick jag ett mail där det sades att det icke fanns och inte heller skulle tas hem ( dålig åtgång)

Dom hade däremot 6000K men det dög inte :)

Igår beställde jag från USA ;) ca 730kr med DHL Express inräknat. När jag vaknade imorse va det skickat. Det som är extra mysigt är att dom skulle skriva "Gift" på paketet *jippi* (utan att jag frågat om det)

Det e fan billigt. Återkommer med resultat!

//Danne

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Då va det monterat.

Tog drygt 1 timme.

Hel nöjd med resultatet, ljuset är mkt bättre! Och det ser rå ballt ut enligt mig.

På bilden ser det ut som det bländer väldans, men det gör det inte.

Tror inte det ska bli några problem!

Link to comment
Share on other sites

Hmm e inte dina framljus tonade me? tycker dom lyser väldigt bra. Jag har ju me Xenon på min, men det lyser ju skit svagt måste ju köra me heljus på kvällar o ändå är det kasst ljus. eller så kanske det är bara dålig kvalite på xenonkittet som dom monterade i USA. :x

Link to comment
Share on other sites

Hmm e inte dina framljus tonade me? tycker dom lyser väldigt bra. Jag har ju me Xenon på min, men det lyser ju skit svagt måste ju köra me heljus på kvällar o ändå är det kasst ljus. eller så kanske det är bara dålig kvalite på xenonkittet som dom monterade i USA. :x

På bilden har jag inte Blackoutsen på. Har inte testat hur det är med dom på heller. Återkommer när jag gjort det, försöker ta en bil då också.

Ljuset som det är nu är jag hel nöjd med. :)

Link to comment
Share on other sites

Står att dimljusen har "9145" ?

Finns det någon annan beteckning på dessa?

De jag handla av sist hade inte dessa konverterings satser. Tänkte om det kan heta nått annat. Dom verkar ju ha så många olika :)

Edit:

H10 - kan det vara en sådan? Hittade att det va samma sak på nått ställe. Kan någon bekräfta detta?

Link to comment
Share on other sites

Hej jag vet inte om de här kan va till nån hjälp.

Fog/Driving light

9145

9145ST Silverstar High Performance Lighting: The Whiter and Brighter Halogen

H11-55W

Enligt detta så ska ju en H11 lampa fungera.

Blir nog en sådan konverteringssats snart 8)

Tack..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...