Jump to content

Vad vill du se i vår nästa katalog


grufman

Recommended Posts

Vi börjar jobba med nästa katalog nu.

Vad vill du läsa?

Vad ska vi stryka?

Hit med tipsen.

Det är ju många här på forumet som vill förbättra t ex väghållning, prestanda, bromsar etc.

Ta fram några paket, sälj med installation och jag kommer direkt !

Kanske optimera, tuna osv. Saknar någon här i Sverige som kan ta fram tunes för tex Predator, SCT.

Link to comment
Share on other sites

Vi börjar jobba med nästa katalog nu.

Vad vill du läsa?

Vad ska vi stryka?

Hit med tipsen.

Det är ju många här på forumet som vill förbättra t ex väghållning, prestanda, bromsar etc.

Ta fram några paket, sälj med installation och jag kommer direkt !

Kanske optimera, tuna osv. Saknar någon här i Sverige som kan ta fram tunes för tex Predator, SCT.

Vi har tagit ett principbeslut på att inte jobba med eftermarknadsdelar överhuvudtaget (undantaget godkänta ljusinsatser)

Det finns 100-tals företag som jobbar med eftermarknad, styling, tuning och väghållning - det behövs inga fler - tror vi.

Så... ledsen, det blir nog inga väghållningskit. Ni får tjata på pernolf :-)

Link to comment
Share on other sites

Jag tror absolut att det finns en marknad för styling/tuning/väghållning här hemma i Svedala, de flesta tar ju hem själva från staterna pga det dåliga utbudet här.

Håller med. Vet faktiskt ingen som idag har färdiga paket för min Musse. Dessutom, finns det någon som har utrustning för att göra tunes för Predatorn eller X-cal ?

Link to comment
Share on other sites

Jag tror absolut att det finns en marknad för styling/tuning/väghållning här hemma i Svedala, de flesta tar ju hem själva från staterna pga det dåliga utbudet här.

Ytterligare en anledning att inte konkurrera. Det går helt enkelt inte, för folk kommer säga:

Meh, här kostar det $2000, och ni ska ha 37500kr fyfan vilka idioter ni är.

Helt omöjligt att konkurrera på ett vettigt sätt med summitracing osv.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror absolut att det finns en marknad för styling/tuning/väghållning här hemma i Svedala, de flesta tar ju hem själva från staterna pga det dåliga utbudet här.

Håller med. Vet faktiskt ingen som idag har färdiga paket för min Musse. Dessutom, finns det någon som har utrustning för att göra tunes för Predatorn eller X-cal ?

Ingen vill satsa eftersom alla ändå är snåla och beställer från usa direkt. Varför gå omvägen över en svensk handlare?

Link to comment
Share on other sites

Hm, vet inte hur eran katalog ser ut, så skicka gärna ett ex så kan man se vad man kan tänkas vilja ha mer i den ;)

Vad som kan strykas, det bör ni juh själva kunna se, då ni märker vad som inte säljer?

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

En katalog på nätet räcker. Enkelt att uppdatera och alltid det senaste...

Stenåldern att skicka ut en katalog - med den tydliga målgrupp som finns idag. Vad kostar det att skicka ut en katalog? Med tryck, distribution etc.?

Då blir det billigare för grufan och hans kunder. Å det gillar vi.

På hemsidan kan man enkelt lägga upp dollarkurs - så man ser om priset är på väg upp - eller ner. Med en bra hemsida så sköter detta sig själv - dessutom.

Grufan har ett företag - och de vill göra vinst. Så är det - och med rätt - och sund - inställning från kunderna så ser de fördelar i det.

Personligen skiter jag i priset - utan ser till kostnaden över tiden.

Så vad vill jag då? Jo rätt pris på slitdelar, olja, filter etc. Rådgivning (kan jag betala för).Fast pris större jobb som renoveringar av motor, v-låda, bakaxel etc. (se vad Wärtsilä gör med motorer till fartyg och off-shore).

Färdiga "kit" typ olja +filter, tändstift och kablar, bromskit.....

Egentligen behöver Grufan lite affärsutveckling - av sin affär - så han kan bli vår hjälte - och - själv bli rik... :D

Link to comment
Share on other sites

En katalog på nätet räcker. Enkelt att uppdatera och alltid det senaste...

Stenåldern att skicka ut en katalog - med den tydliga målgrupp som finns idag. Vad kostar det att skicka ut en katalog? Med tryck, distribution etc.?

Kostnaden ligger på ca 250 000kr per utgåva.

Det lönar sig att trycka en katalog. 50% av våra kunder använder inte nätet på samma sätt som du och jag, och skulle aldrig kunna nås på samma sätt som en riktig blaska når folk. Dessutom är det fortfarande ovanligt med internetuppkoppling på skithuset, för det är där katalogen ofta hamnar (och där görs avgörande köpbeslut).

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att Grufman. precis som Exclusivecars gör ett utomordentligt jobb när det gäller våra nya Mustanger!

Båda ska ha stor credit för det.

Klart att det går att beställa delar från det stora landet i väster (jag har själv gjort det), men vore det inte för våra svenska firmor så skulle vi aldrig ha den fina bilpark som finns här nu.

Att Grufman tillhandahåller original slitdetaljer till mussen är ju perfekt och nu fick jag dessutom hem en lapp om rabatterat pris på servicen av våra kära Fordar.

Och det måste väl alla ändå hålla med om: Att skulle vi alla åka till USA för att serva våra bilar, så skulle det att bli förbannat dyrt!!

Gott nytt år!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...