Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Problem med att få in läget "P" på autoshiftern...

Featured Replies

Tjena alla!

Ni med automatlåda....har ni också problem ibland med att få in P-läget på växelspaken när ni stannar och skall parkera? Den vill liksom inte in i läget, och knappen på sidan vill inte poppa ut.

Jag hade det två gånger igår kväll...och det verkar kunna lösa sig genom att man backar lite och försöker igen.

- Nån som vet vad det kan bero på?

- Nåt att oroa sig för?

/Freddan

Sorry, men totalrenovering av lådan - är det ända som kan få ordning på shimsen :roll: - som är så viktiga för gyrobladen i en automat. Vanligt fel på på Ford a-lådor. Härstammar från John H Millionis (Chief Desiger Driveline V Six/Eigth) :idea: sent 70 - tal. Drabbade många Ford Granada och Scorpio - ägare på 80-talet. Kopplade aldrig ur ordentligt -

Tydligen finns problemen kvar. (möjligen kan det vara en olja som inte är kompatibel) :shock: Kan vara tilltäppt ventil i lådan också. Fast då brukar det rinna olja under bilen. ;)

Drar bilen även om du trampar bromsen i botten? Släpp bromsen långsamt och känn efter (lyssna) på vad som händer. :o

Alltså det finns ett samband mellan bromspedalens läge och lådans funktion. ;)

Skulle börja med att testa en justering av vxl-väljaren, Himla billigt om det funkar. Låter som det är en justeringsak.

  • Author
Sorry, men totalrenovering av lådan - är det ända som kan få ordning på shimsen :roll: - som är så viktiga för gyrobladen i en automat. Vanligt fel på på Ford a-lådor. Härstammar från John H Millionis (Chief Desiger Driveline V Six/Eigth) :idea: sent 70 - tal. Drabbade många Ford Granada och Scorpio - ägare på 80-talet. Kopplade aldrig ur ordentligt -

Tydligen finns problemen kvar. (möjligen kan det vara en olja som inte är kompatibel) :shock: Kan vara tilltäppt ventil i lådan också. Fast då brukar det rinna olja under bilen. ;)

Drar bilen även om du trampar bromsen i botten? Släpp bromsen långsamt och känn efter (lyssna) på vad som händer. :o

Alltså det finns ett samband mellan bromspedalens läge och lådans funktion. ;)

Skulle börja med att testa en justering av vxl-väljaren, Himla billigt om det funkar. Låter som det är en justeringsak.

Nej, har inga andra problem med att bilen skulle dra även om bromsen är fullt i bott. Det händer bara ibland.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.