Jump to content

Recommended Posts

Jag har kommit så långt med renoveringen av min HT -&& 289 C4, så jag provkörde idag.

Den växlar inte upp till High (trean). Om jag startar på driven går den enbart på tvåan, om jag lägger i "L" går den dock på ettan. Lika om jag startar på första läget, nedanför "N", Forced Downshift. Då går den kontinuerligt på ettan.

Räcker det med justeringar eller är det värre?

/Mats

Jag kommer ihåg att den såg degig ut så nu på morgonen både sög och blåste jag i slangen uppe vid förgasaren, Det går både att bläsa och suga utan större motstånd. Jag får leta i en ny och sätta dit. Det går rör ner till modulatorn på min bil, och röret går över i en vinklad gummislang vid modulatorn. De flesta jag läst om här har tydligen slang hela vägen ner.

/Mats

Hej.

Ja det går att ha slang hela vägen, tyvärr är det oftast då

det blir problem om man anväder för mjuk slang (vacum),

använd samma slangtyp som man använder till bensin

den är hårdare. :shock:

Modulatorn har du ingen möjlighet att göra en vettig test

på, enklast är att byta till en ny, kostar trots allt inte massor

av pengar och är väl värt ett försök. ;)

Hej.

Har kollat och det är inte något fel på modulator eller vacum, men den vill inte upp på 3:an. Förmodligen måste jag ta ur lådan och gå igenom den.

Den slirar inte på lamellerna så det kanske räcker med en packningssats och genomgång/rengöring?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...