matte69 Posted February 27, 2008 Report Posted February 27, 2008 försökte att få in passformen på förardörren för rutan tar i caben, lossade hela dörrstycket och såg att rutan var lös i ena skenan, satte silicon där och när jag körde upp rutan så hamnade den helt åt h-e. kan man justera fönstret utåt och innåt på något vis... kan man "trycka" till hissanordningen eller....för stunden har jag väl ett glapp på sidan med ca 1cm om jag inte drar ner rutan litemvh mattias Quote
olesch Posted February 27, 2008 Report Posted February 27, 2008 Där sitter sjusterings skruvar för rutan, men du kommer aldrig att kunna sjustera rutan så mycket.jag hade samma problem med min bil, att det lossnade i skenan. Blir nog att ta bort silikonet och silikona dit det igen i en annan position. Quote
matte69 Posted February 27, 2008 Author Report Posted February 27, 2008 så det går att justera lite trots allt, jag tänkte ta bort all silicon och göra om det! ser man skruvarna lätt eller...har du något bra tips på att få dit rutan rätt direkt... ska man hissa upp den helt och silicona därifrån när man ser att den sitter ok!mvh mattias Quote
olesch Posted February 28, 2008 Report Posted February 28, 2008 Det är lite svårt...I mitt fall så såg jag exakt hur den hade suttit från början. Jag hissade upp rutan till mitten och satte den exakt där den satt innan.jag komme rinte exakt ihåg var dem sjustering bultarna satt, men det ser du när du har sidan av. Quote
matte69 Posted February 28, 2008 Author Report Posted February 28, 2008 demonterade dörrsidan och tog bort allt gammal silicon och satte dit nytt, nu ska de bar torka ordentligt och sen ska jag finjustera på skruvarna.dom syns väldigt väl så det går inte att missa.tack för tipsen Quote
David_gävle Posted February 29, 2008 Report Posted February 29, 2008 Jag plockade bort rutan ifrån skenan och tog bort all silikon. Tog hem en sats rutlim ifrån jobbet(Ford) och primade rutan och limmade dit rutan i skenan. Har hållit ett år nu. Quote
matte69 Posted March 2, 2008 Author Report Posted March 2, 2008 rutan satt löst i skenan på ena sidan och det var bara att göra rent och sätta nytt silicon så nu fungerar den korrekt. Quote
Lars Oscarsson cmc383 Posted March 2, 2008 Report Posted March 2, 2008 Hej.Byt ut silicon till just rutlim eller någon form av sättlim, siliconhar förmågan att inte sitta kvar, en gammal regel i entusiast-bilskretsar är, totalförbud att använda silicon, det finns andrameddel som är mycket bättre. Quote
matte69 Posted March 2, 2008 Author Report Posted March 2, 2008 tack för tippset, jag gör det nästa gång det krånglar, vet någon också hur man lossar så att man kommer åt bakre rutan(den lilla, inte bakrutan)vad skall man lossa och hur? Quote
Recommended Posts