Jump to content

Recommended Posts

Posted

försökte att få in passformen på förardörren för rutan tar i caben, lossade hela dörrstycket och såg att rutan var lös i ena skenan, satte silicon där och när jag körde upp rutan så hamnade den helt åt h-e. kan man justera fönstret utåt och innåt på något vis... kan man "trycka" till hissanordningen eller....

för stunden har jag väl ett glapp på sidan med ca 1cm om jag inte drar ner rutan lite

mvh mattias

Posted

Där sitter sjusterings skruvar för rutan, men du kommer aldrig att kunna sjustera rutan så mycket.

jag hade samma problem med min bil, att det lossnade i skenan. Blir nog att ta bort silikonet och silikona dit det igen i en annan position.

Posted

så det går att justera lite trots allt, jag tänkte ta bort all silicon och göra om det! ser man skruvarna lätt eller...

har du något bra tips på att få dit rutan rätt direkt... ska man hissa upp den helt och silicona därifrån när man ser att den sitter ok!

mvh mattias

Posted

Det är lite svårt...

I mitt fall så såg jag exakt hur den hade suttit från början. Jag hissade upp rutan till mitten och satte den exakt där den satt innan.

jag komme rinte exakt ihåg var dem sjustering bultarna satt, men det ser du när du har sidan av.

Posted

demonterade dörrsidan och tog bort allt gammal silicon och satte dit nytt, nu ska de bar torka ordentligt och sen ska jag finjustera på skruvarna.

dom syns väldigt väl så det går inte att missa.

tack för tipsen

Posted

tack för tippset, jag gör det nästa gång det krånglar, vet någon också hur man lossar så att man kommer åt bakre rutan(den lilla, inte bakrutan)

vad skall man lossa och hur?