March 11, 200818 yr comment_50839 Tjena alla glada.Nu är det fler funderingar på avgasrör etc.Är det någon som satt på X-ost avgasrör på Mussen??? Report
March 11, 200818 yr comment_50843 Hej Jag har monterat ett Magnaflow X-pipe med racekattar, har dock kört bilen minimalt. Bytet blev till pga havererade kattar och det var besiktningsdags.Mvh Report
March 17, 200818 yr comment_51149 Tjena alla glada.Nu är det fler funderingar på avgasrör etc.Är det någon som satt på X-ost avgasrör på Mussen???Raketost har jag hört talas om men x-ost ? Nåja, med Magnaflow ska ju bilen gå som en raket så kanske ändå ......Jag har köpt Magnaflow x-pipa med racekattar och la mig under bilen idag för att börja bytet men konstaterade att det är väldigt trångt att lossa en mutter på fästet till grenröret på höger sida. Nån som bytt själv och kan dela med sig ? Ser ut som man behöver en förlängd hylsa med åtminstone en ledskarv och en 30 cm lång förlängare. Ska man ta bort värmeskydden och lossa bak först för att få lite mera utrymme. Nån som har koll ? Eller ska man boka tid hos vår hovleverantör Grufman för och få det fixat ? Report
March 17, 200818 yr comment_51152 Tjena alla glada.Nu är det fler funderingar på avgasrör etc.Är det någon som satt på X-ost avgasrör på Mussen???Raketost har jag hört talas om men x-ost ? Nåja, med Magnaflow ska ju bilen gå som en raket så kanske ändå ......Jag har köpt Magnaflow x-pipa med racekattar och la mig under bilen idag för att börja bytet men konstaterade att det är väldigt trångt att lossa en mutter på fästet till grenröret på höger sida. Nån som bytt själv och kan dela med sig ? Ser ut som man behöver en förlängd hylsa med åtminstone en ledskarv och en 30 cm lång förlängare. Ska man ta bort värmeskydden och lossa bak först för att få lite mera utrymme. Nån som har koll ? Eller ska man boka tid hos vår hovleverantör Grufman för och få det fixat ?HejJag bytte mitt X själv och även om det var lite trixigt med just en mutter så fixade det sig med precis som du säger, förlängare och en led så fixar det sig. Som tröst kan sägas att det nya röret är enklare att få på plats (mindre kattar). Lycka till, lite fula ord är tillåtet, det känns bättre sen när du gjort det själv Eller så låter du Grufman göra jobbet Lelle Report
March 29, 200818 yr comment_51667 Tjena alla glada.Nu är det fler funderingar på avgasrör etc.Är det någon som satt på X-ost avgasrör på Mussen???Raketost har jag hört talas om men x-ost ? Nåja, med Magnaflow ska ju bilen gå som en raket så kanske ändå ......Jag har köpt Magnaflow x-pipa med racekattar och la mig under bilen idag för att börja bytet men konstaterade att det är väldigt trångt att lossa en mutter på fästet till grenröret på höger sida. Nån som bytt själv och kan dela med sig ? Ser ut som man behöver en förlängd hylsa med åtminstone en ledskarv och en 30 cm lång förlängare. Ska man ta bort värmeskydden och lossa bak först för att få lite mera utrymme. Nån som har koll ? Eller ska man boka tid hos vår hovleverantör Grufman för och få det fixat ?HejJag bytte mitt X själv och även om det var lite trixigt med just en mutter så fixade det sig med precis som du säger, förlängare och en led så fixar det sig. Som tröst kan sägas att det nya röret är enklare att få på plats (mindre kattar). Lycka till, lite fula ord är tillåtet, det känns bättre sen när du gjort det själv Eller så låter du Grufman göra jobbet LelleSådär, då sitter (hoppas jag) Magnaflows x-pipa på plats. Kan säga att det gick åt en å annan svordom liggandes på garagegolvet Även om kattarna är små så var den knepigaste biten att få allt på plats igen, jag var på väg å ge upp ett par gånger och sälja bilj....n billigt !! Nåja, nu är det plogat för kompressor....... Report
March 29, 200818 yr comment_51697 Tjena alla glada.Nu är det fler funderingar på avgasrör etc.Är det någon som satt på X-ost avgasrör på Mussen???Raketost har jag hört talas om men x-ost ? Nåja, med Magnaflow ska ju bilen gå som en raket så kanske ändå ......Jag har köpt Magnaflow x-pipa med racekattar och la mig under bilen idag för att börja bytet men konstaterade att det är väldigt trångt att lossa en mutter på fästet till grenröret på höger sida. Nån som bytt själv och kan dela med sig ? Ser ut som man behöver en förlängd hylsa med åtminstone en ledskarv och en 30 cm lång förlängare. Ska man ta bort värmeskydden och lossa bak först för att få lite mera utrymme. Nån som har koll ? Eller ska man boka tid hos vår hovleverantör Grufman för och få det fixat ?HejJag bytte mitt X själv och även om det var lite trixigt med just en mutter så fixade det sig med precis som du säger, förlängare och en led så fixar det sig. Som tröst kan sägas att det nya röret är enklare att få på plats (mindre kattar). Lycka till, lite fula ord är tillåtet, det känns bättre sen när du gjort det själv Eller så låter du Grufman göra jobbet LelleSådär, då sitter (hoppas jag) Magnaflows x-pipa på plats. Kan säga att det gick åt en å annan svordom liggandes på garagegolvet Även om kattarna är små så var den knepigaste biten att få allt på plats igen, jag var på väg å ge upp ett par gånger och sälja bilj....n billigt !! Nåja, nu är det plogat för kompressor.......Kul kompressor är sk....ul. Lycka till. Report
March 31, 200818 yr Author comment_51769 ok ok www.x-ost.com var tanken dårå, dom gör avgassystem till ferrari etc..nån som har erfarenheter från dom?? Report
March 31, 200818 yr comment_51781 ok ok www.x-ost.com var tanken dårå, dom gör avgassystem till ferrari etc..nån som har erfarenheter från dom??Aha. Kollade deras hemsida men det var dåligt med info om deras Mustang prylar. Dock, 1100 € känns svettigt för ett "rear end" system när det kryllar av system från ca 300 $ och uppåt. Report
April 1, 200818 yr Author comment_51841 Ja dom är ju inte billiga, polarn på jobbet köpte sig en mitsubishi 3000 gt från en av dom där nere, är därför jag kom i kontakt med dom. Han ska se vad dom säger, har mailat. kunde tydligen klämma ut upp mot 100 hk (detta på en ferrari dock) men skadar ju inte att höra sig för.Lämnar info när jag vet mer... Report
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.