Jump to content

LelleStang

Medlemmar
  • Inlägg

    68
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

LelleStang's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej Nicke Snygg och brutal bil, har du testat något på strippen? tider? Lycka till med bilen (pärlan). Mvh Lennart
  2. Basarna i dörrarna är väl på 8" om jag inte missminner mig? Mellanregister och diskant är ju en oval sak som är ca 4x6 typ, sitter i en egen låda.
  3. Knappast, lika lite som det går att besikta med kompressor! Vilket bevisligen går men, godkänt? Knappast, ovetande? möjligen men inte troligt? Det är nog lättare att "gömma" en kompressor än ett turbosystem? Men om man inte försöker så får man aldrig veta Lycka till Lelle
  4. Utan att utge mig för nån expert. Saleen's Mustan Parnelli Jones skulle väl ha just 400 hk? Nu kollar jag och den ger tydligen 370 hk med strokad till 5,0l (302cid) högkomp portatde toppar, kammar givetvis även en "built engine" även om det inte har med hk att göra. Så nog behövs det en hel del för att nå 400 hk med "vanligt" trim. Man ska nog ta effekt siffror som 350 hk med filter avgas och tune med en nypa salt? Man kan lätt förledas tro att det kommer hästar på posten. http://www.rsportscars.com/saleen/2007- ... -jones-le/ Som sagt, finns även uppgifter om 400 hk http://www.saleen.com/saleen-parnellijones.htm
  5. Utan att utge mig för nån expert. Saleen's Mustan Parnelli Jones skulle väl ha just 400 hk? Nu kollar jag och den ger tydligen 370 hk med strokad till 5,0l (302cid) högkomp portatde toppar, kammar givetvis även en "built engine" även om det inte har med hk att göra. Så nog behövs det en hel del för att nå 400 hk med "vanligt" trim. Man ska nog ta effekt siffror som 350 hk med filter avgas och tune med en nypa salt? Man kan lätt förledas tro att det kommer hästar på posten. http://www.rsportscars.com/saleen/2007- ... -jones-le/
  6. Hej MrTeaser Jag har en Kenne Bell 2,4 som JM-tech monterat, idag så har KB uppgraderat 2,4an till en 2,6l med vad jag förstår ungefär likvärdiga prestanda, sedan finns ju möjligheten att montera deras 2,8l, deras 2,6 och 2,8 finns också i ett H-utförande för psi över 15. Annars är det rätt enkelt att uppgradera genom att byta remhjul (4min) och du har ca 15 whp per psi extra. Kom bara ihåg att det kan behövas extra oktan. Med 8-9 psi så ska det räcka med 98 oktan, 10-11 psi så "kan" det räcka med 99 (V-power) jag har dock kört med 102 oktan. Nästa steg på remhjulet kräver ytterligare oktan (går att läsa om på KBs hemsida) Har inte provat detta ännu men tanken är att höja till ca 12-13 psi och 109 oktan är hemtaget för ändamålet. Inväntar bara den nya växellådan som ska överföra kraften. Kenne Bell eller Whipple rules men KB har en fördel då du har JM-tech att tillgå. Mvh/Lelle
  7. Men Grufman då, 2005 fanns det väl inga GT 500? Sen är ju de manuella. Vem vill åka med manuell låda
  8. Med ett plenum Cover uppepå kompressorn !! En riktig lurifax !!! Det stämmer, jag besiktade min Musse i höstas med en liten kåpa över kompressorn, inga problem. Vi får se hur det går nästa gång (två år till dess). Tyvärr så står bilen nu igen, växellådan rök på den andra turen för i år Det är andra gången den ryker så det är bara inse att den inte håller (automat). Så nu har jag beställt en elak jäkel från TCI, special som ska hålla för 650-700 hk. Dom bygger den på beställning och sedan flygs den till Svedala. Säsongen är kort och det gäller att ta tillvara på alla gas-tillfällen. Ha det och lycka till med kompressorn, roligare finns inte Hur många kus klarar lådan då? Du kanske inte vill skriva hur många du har.... 400 drygt ska den ju klara i alla fall..... Närmar man sig 500 får man problem... Finns det inte "kit" till befintlig låda? Vad går en "riktig" låda på i runda slängar? OJ det var många frågor. Någon exakt siffra på hur många kusar lådan klarar tror jag är svårt att säga. Det beror nog mycket på körsätt och hur bilen används för att inte säga hur länge man kört med trimm? Min uppsättning med 8-9 psi skall enl tillverkaren Kenne Bell ge 523 hk på motorn. Det är vad jag körde med när lådan rasade första gången. Sedan mitten på förra sommaren så ökade jag på till ca 11 psi ca 50 hk till (stor skillnad) körde halva sommaren utan problem. I år så är jag tillbaka på 8-9 psi mest pga att jag inte fått racesoppan ännu, högre psi kräver mera oktan. Ändå rasade lådan igen men den hade nog fått stryk i fjol så det räckte? Kit till orginallådan finns, TCI har ett för ca 13000 kr Lådan kostar med ALLT flyg frakt osv inkl Converter ca 50 000 kr. Det finns andra som bygger om lådor men då måste du skicka lådan till USA. Firmorna där är tydligen inte så glada i att skicka grejor som någon annan monterar.. Ett test på riktig strip resulterade i en körning på 12,17 hyffsat av en amatör och en bil som inte har några inställningar för strip.
  9. Med ett plenum Cover uppepå kompressorn !! En riktig lurifax !!! Det stämmer, jag besiktade min Musse i höstas med en liten kåpa över kompressorn, inga problem. Vi får se hur det går nästa gång (två år till dess). Tyvärr så står bilen nu igen, växellådan rök på den andra turen för i år Det är andra gången den ryker så det är bara inse att den inte håller (automat). Så nu har jag beställt en elak jäkel från TCI, special som ska hålla för 650-700 hk. Dom bygger den på beställning och sedan flygs den till Svedala. Säsongen är kort och det gäller att ta tillvara på alla gas-tillfällen. Ha det och lycka till med kompressorn, roligare finns inte
  10. Själv tycker jag att grått är optimalt till en silver bil. Men du ska givetvis gå på dina egna känslor, det är viktigt. Lycka till
  11. Hej sticker in här med en fråga, jag söker dito stag till en Kenne Bell utrustad Mustang. Har kollat lite här och där och inte lyckats hitta ett som går över kompressorn. Någon som känner till om det finns något? Tack på förhand/Lennart
  12. Raketost har jag hört talas om men x-ost ? Nåja, med Magnaflow ska ju bilen gå som en raket så kanske ändå ...... Jag har köpt Magnaflow x-pipa med racekattar och la mig under bilen idag för att börja bytet men konstaterade att det är väldigt trångt att lossa en mutter på fästet till grenröret på höger sida. Nån som bytt själv och kan dela med sig ? Ser ut som man behöver en förlängd hylsa med åtminstone en ledskarv och en 30 cm lång förlängare. Ska man ta bort värmeskydden och lossa bak först för att få lite mera utrymme. Nån som har koll ? Eller ska man boka tid hos vår hovleverantör Grufman för och få det fixat ? Hej Jag bytte mitt X själv och även om det var lite trixigt med just en mutter så fixade det sig med precis som du säger, förlängare och en led så fixar det sig. Som tröst kan sägas att det nya röret är enklare att få på plats (mindre kattar). Lycka till, lite fula ord är tillåtet, det känns bättre sen när du gjort det själv Eller så låter du Grufman göra jobbet Lelle Sådär, då sitter (hoppas jag) Magnaflows x-pipa på plats. Kan säga att det gick åt en å annan svordom liggandes på garagegolvet Även om kattarna är små så var den knepigaste biten att få allt på plats igen, jag var på väg å ge upp ett par gånger och sälja bilj....n billigt !! Nåja, nu är det plogat för kompressor....... Kul kompressor är sk....ul. Lycka till.
  13. Raketost har jag hört talas om men x-ost ? Nåja, med Magnaflow ska ju bilen gå som en raket så kanske ändå ...... Jag har köpt Magnaflow x-pipa med racekattar och la mig under bilen idag för att börja bytet men konstaterade att det är väldigt trångt att lossa en mutter på fästet till grenröret på höger sida. Nån som bytt själv och kan dela med sig ? Ser ut som man behöver en förlängd hylsa med åtminstone en ledskarv och en 30 cm lång förlängare. Ska man ta bort värmeskydden och lossa bak först för att få lite mera utrymme. Nån som har koll ? Eller ska man boka tid hos vår hovleverantör Grufman för och få det fixat ? Hej Jag bytte mitt X själv och även om det var lite trixigt med just en mutter så fixade det sig med precis som du säger, förlängare och en led så fixar det sig. Som tröst kan sägas att det nya röret är enklare att få på plats (mindre kattar). Lycka till, lite fula ord är tillåtet, det känns bättre sen när du gjort det själv Eller så låter du Grufman göra jobbet Lelle
  14. Mustangen är min hobbybil och har aldrig och kommer aldrig att se salt snö och slask, på sin höjd någon regndroppe. Sedan hur enkelt är det att åka omkring i en bakhjulsdriven bil med stel bakaxel och 5-600 hk? Som sagt man längtar riktigt till lite torr asfalt, jag röker nämligen, däck Vi ses i sommar ps tog faktiskt en liten tur med bilen en vinterdag med ca -10 och packad snö. Med dubbfria däck så tog jag mig runt sjön faktiskt, men man får vara lätt på gasen.
×
×
  • Create New...