tomarc March 26, 2008 Report March 26, 2008 Jag har gamla Cragarfälgar och försöker köpa nya muttrar men hittar inte rätt, är det någon som vet var man kan hitta det.Jag behöver 1/2-20 RH men med en väldigt kort infasning (shank) 9mm eller kanske 1/4 tum. Det finns massor med längre shank t.ex 1/2 tum och längre men då måste jag ha massa brickor och det blir inte så snyggt.Någon som har något tips? Citera
Tommyax March 26, 2008 Report March 26, 2008 Det går inte att kapa ner den, går gängan långt in i muttern?/Tommy. Citera
tomarc March 26, 2008 Author Report March 26, 2008 Jo visst, det går att kapa den, får väl bli så jag gör, kan sätta den i svarven och ta av den lite. Tänkte bara om nån visst var man kunde hitta "rätt" sort. Nu har jag listat ut att muttern heter Cragar 27350, men den verkar inte gå att få tag på Citera
pools March 29, 2008 Report March 29, 2008 Hej!Vad är det för Cragarfälgar du har? Är det S/S? Isåfall har Alvén/Ingvarssonrätt muttrar.Mvh. Citera
tomarc March 30, 2008 Author Report March 30, 2008 Nej det är någon typ chrome spoke fälgar men Alvén/Ingvarsson verkar ju ha massor av bra grejor. Tack för tipset, jag ska testa ringa dem på måndag. Citera
Recommended Posts