Jump to content

Abstinens!


Herrgård

Recommended Posts

Jaha ja, Äntligen!

I tisdags så hämtade jag dom sista detaljerna till mitt avgassystem. Så hem och riva bort det gamla. Dax att ta bort lambda sonderna och vad händer, jo, slinter med nyckeln och en går av. YES!. Och nr 2 sitter lika hårt den. Jag monterar dit agat någolunda coh gör mig klar för nattskiftet.

Onsdag. Avresa till Västerås och Biltema för att införskaffa nya lambdasonder. Väl hemma så ut i garaget och montera dit sonderna och skruva i hop agat på plats. Givetvis så passar inte anslutningarna mellan luftpump och avgassystemet. Jag börjar att modifiera rören, men hoppsan, dax att åka och jobba igen.

Torsdag. Vaknar vid 1330 av ungar som slåss utanför sovrumsdörren.Uppstigning! Äter lite och raka spåret ut i garaget, nu jävlar, i dag skall det bli åka av. Plockar ihop det sista och provstart.

Den låter bra och inga stora läckor, kanon! Jag sänker ner bilen och backar ut ur garaget, tvättdax.

När bilen är tvättad så går jag in och byter om för nu skall åkas.

Hoppar in och sätter mig, backar och........... va i HE...TE. Jag får i backen men sen är det stopp. In och byta om igen, kasta sig på gruset och upp med bilen. Avgassystemet ligger för nära så att växleföraren tar i. Efter justering av ena rörbiten så är det dax igen. Funkar!

Jag, svågern och våra ungar tar en fikaresa till Strömsholm. När vi kommer dit så står det några tjejer och vinkar in oss åt fel håll.

Det visar sig att det är en hingst utställning :P . Jag talar om för henne att jag är nöjd med den jag åker i och att jag är "of the market".Så jag styr åt ett annat håll.

När jag kommer hem så är det mörkt och barnen ska sova.

Järnspikar vad jag länktar efter sol och sommar nu!!!!!!!!!!!!!

Jag är van att glida fram i en Cadillac, och nu har jag konstaterat att jag måste öppna ett däckkonto också.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...