Lasse cmc 625 December 14, 2003 Report December 14, 2003 Min 65:a HT har stått still i garaget några månader. Skulle starta upp den häromdagen men batteriet var alldeles för trött. Laddade upp det och satte tillbaka. När jag ansluter jordkabeln börjar startmotorn gå ! Vad händer ? Tändningen avslagen. Tar ur nycklarna ur låset men så fort jag försöker ansluta jord på batteriet går startmotorn. Har startmotorn fastnat i något läge eller har tändningslåset fått "spel" ?Några idéer ? Citera
Leffe N cmc712 December 14, 2003 Report December 14, 2003 Det kan vara så att startrelät hängt sig. Ta loss dom båda tunna kablarna på relät och anslut batteriet igen, går startmotorn fortfarande så är det bara att byta startrelät. Går inte startmotorn så kan felet ligga i tändningslåset. Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 14, 2003 Report December 14, 2003 Hej alla.Knacka med baksidan av skruvmejsel på startrelä såbrukar det släppa. Har man tur så kan det fungera ett tag till men ettbyte är att föredra. :wink: Citera
Lasse cmc 625 December 15, 2003 Author Report December 15, 2003 Tack för tipsen. Tänk vad en skruvmejsel kan användas till. En liten bank på reläet och sedan fungerar det. Nu vet jag det nästa gång liknande fel dyker upp.stang Citera
Recommended Posts