Jump to content

Bilskojare eller seriös bilhandlare ?


robert

Recommended Posts

Hej alla !

Har varit i Göteborg hos en bilfirma och köpt en -69 Sportsroof i risigt skick. Bilen i fråga är "rostfri" med all inredning löst i bilen samt med en 302:a under huven. jag har synat bilen från topp till tå och anser att jag kan jobba på bilen och få den i hyfsat skick. Bilhandlaren ger mig en garanti på att motor, växellåda samt bakaxel skall vara i bra fungerande skick, varvid jag betalar en handpenning på 5000 kr. Han vill att jag skall betala hela bilen innan jag får den levererad, vilket jag tycker verkar vanskligt, eftersom han inte lyckades starta bilen när jag var på plats hos dom. Vid ett senare tillfälle då bilen var på väg att levereras hade han inte åtgärdat detta problem, men menade att jag likväl skulle betala bilen med den garantin att den skulle fungera innan jag skulle få den. Jag vägrade natuligtvis med hänvisning till hans "garanti". Varför skicka en bil som ändå kräver en garanti genomgång. Min första reflektion är att han inte tänker göra något åt bilen samt att de övriga delarna som vi kommit överens om ska tillkomma bilen, inte kommer att vara med eller hålla en sämre standard än vi kommit överens om.

Min fråga är således om någon har haft med denna firma "UScar"att göra tidigare och om det är tillbörligt för en seriös firma att kalla sin kund för "krånglig" då man självfallet vill att garantin skall gälla. Han har ju bara att åtgärda en icke startande bil. samt låta mig syna den vid leverans hos oss, så att allt stämmer innan betalning sker. :shock:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det verkar inte seriöst, be att han ger dig en skriftlig bekräftelse på vad ni har kommit överens om ( muntligt skall normalt gälla, men här verkar det som du kommer att ha och göra med någon som inte tänker uppfylla sina åttaganden i första taget). Blir det problem med att få något skriftligt /omgående åtgärdat innan leverans dra dig ur affären.

JL

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...