Jump to content

robert

Medlemmar
  • Inlägg

    22
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kontaktvägar

robert's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Jag tycker att bilen kränger till höger och vänster vid högre farter över 100 km/h. Därför vågar jag inte köra fortare än detta även om jag så ville. Men det känns läbbigt när man trycker på pedalen, så det är bara att sakta ner. Jag har inte bytt bladfjädrarna på bilen, men dock stötdämpare. Jag satte dit krängningshämmarn på ett sätt som jag tror är riktigt, och då tyckte jag att bilen blev överstyrd, men lite säkrare att köra. Däremot känns alla gupp som en rejäl smäll i bakpartiet, vilket resulterade i att krängningshämmaren lossade fr. balken i vilket jag fäste den i. Därför undrade jag om jag satte dit den på ett korrekt sätt. Tittade i NPD katalogen nyss och fick se att det tydligen skall vara en sk. "Mounting plate, rear sway bar" som sitter i fästena på bakaxeln. Kanske är det detta som gör dom kraftiga stötarna. Jag satte fast den direkt i bladfjädrarna. Fel, eller? Robert D.
  2. Finns det någon som med bild eller beskrivning kan säga hur den bakre krängningshämmaren skall sitta på en 69 sportsroof. Har köpt en fr. NPD och får inte grejerna att passa rätt. mvh.........Robert Dubreborg.
  3. Ni kanske tror jag skämtar. Men det är faktiskt sant. Jag ger mig fan på att Ford köpt upp en del av del montes överskott på annanasburkar för att använda i bilarna. Ha,Ha. För dom ser ta mig tusan precis ut som originalburkarna.
  4. Du behöver inte köpa en sådan burk. Jag tog vara på överdelen (fästet) och köpte mig en Del Monte annanasburk. Åt upp annanasen och svetsade ihop överdelen med annanasburken, perfekt passform och funkar lika bra. Robert.
  5. Ni som har följt mysteriet under "Nej, nu j..." har svaret här. Efter alla möjliga mätningar och grejningar, så kom vi fram till att ena strömpolen låg och tryckte mot instrumentmetallen. Alltså, fram med isolertejp, tejpa kantarna där mätarna sitter, samt justera så att dom inte kommer åt metallen. Vips, alla mätarna fungerar perfekt.
  6. Nu ger jag upp! Jag får inte mätarhelv...na att gå igång, fast dom fungerar. jag ger direkt ström på mätarna och då går dom i botten, inget fel där alltså. Jag kollar strömtillförseln genom kretskortet, inget fel där heller. jag kollar att det kommer fram ström till multikontakten, jodå. kollar alla kablar till tempgivare samt oljegivare, inga problem. sprayar kontaktytor, mäter , kollar, grejar samt återmonterar, Inget liv förutom blinkers och instrumentbelysning som fungerar. Jag ger upp. Finns någon vänlig själ i trakterna av Kungsör, som gör hemmbesök. Soppapengar inget promblem, jag bjuder på kaffe och bulle, och ett redigt glas whiskey av bästa sort till den som löser problemet. mvh....Robert
  7. Döm om min förvåning, när jag kommer ner i garaget så fungerar det igen, utom temp mätaren. Det verkar som att den lägger av efter ett tag, och sedan kommer tillbaks när bilen svalnat ett tag. märkligt!!
  8. Hej ! har nyss fått min krängningshämmare bak till 69:an. Men NPD måste ha glömt att skicka med en beskrivning hur man monterar den. Är det någon av er som vet var man kan få tag på den. mvh........Robert. roberts.auktioner@tele2.se
  9. Hej ! Har nyss konverterat min 69:a från manuell till automat, och allt var frid och fröjd. Tills jag skulle starta bilen. Startmotorn som jag hade till den andra lådan slirar till mot startkransen och det är jätte pinsamt när folk tittar på. Ibland kan det gå 5-6 gånger innan startmotorn drar runt som den ska. Frågan är följande: Är det en annorlunda startmotor till automatkransen än det är till den manuella, och isåfall måste man byta hela startmotorn.¨ Mvh....Robert Dubreborg. roberts.auktioner@tele2.se
  10. ok, jag river isär i helgen och kollar.
  11. Hej ! Tank, olje och temp.mätarna var ur funktion. Då fick jag rådet att byta voltregulatorn i bilen, vilket gjordes till en digital dito (dyr). Allt verkar frid och fröjd förutom att temp.mätaren inte fungerade (rörde sig inte). Jag och familjen åker till Sala med "lilla pärlan" och tittar ner i gruvan. När vi åkt ca 1 timme tillbaka hem, lägger alla mätare av igen. Vaf...nu då tänker man ju direkt, har den gått sönder igen? Samma historia hände ju med den gamla regulatorn. Vad är felet? är det elfel på något annat i bilen eftersom den kajkar ur efter en kort tids körning? Hjälp mig snälla. Bilen är en 69:a sportroof. Robert Dubreborg cmc 1482 roberts.auktioner@tele2.se
  12. Ja tack ! Det vore en lättnad om jag fick veta mer exact, så jag kan tillverka en själv. ..Robert.
  13. Hej! Har börjat att konvertera om min musse fr. trumbromsar utan bromsservo, till en med bromsservo och skivbromsar. Min undran är: mitt bromservo som är en BENDIX skall tydligen ha någon sorts distans mellan servot och torpedväggen, finns det någon som vet vilken tjocklek det skall vara på denna, eller finns det någon vänlig själ som kan tänkas sälja en sådan ? Jag förmodar att jag även måste byta bromspedal med, enl. tidigare inlägg. En fråga till innan jag lägger av. Kan jag använda endast huvudcylindern med tillhörande bromsvätskefördelare om jag skulle vilja vara utan bromsservot, och då slippa byta bromspedal ?
  14. Jag har tyvärr dålig erfarenhet av denna Tim på USCAR i Göteborg. Han vägrar skicka grejer enl. avtal. Så alla som läser detta, skit i att göra affärer med denna firma, om jag får råda. Fick t.o.m se att han har en egen funclub på nitroz där dom vill spela brännboll hos "käre tim".
  15. Tack för det. Någon som vet vem som saluför det, eller finns det på vilken välsorterad färgaffär som helst?
×
×
  • Create New...