Jump to content

En kul sak om Mach 460 i min -94 GT Cabbe


OlaBacklund cmc 2121

Recommended Posts

Haha alltså så otur förra ägaren haft..

eller jaa.. kanske nån i staterna.. men vem vet..

de har plockat i en JVC med Växlare.. Fine.. inga problem..

MEN.. sen har de använt omvandlare från Ford Iso till iso. eller vad den heter..

'

inga problem där heller.. . men nu börjar det roliga.

de har .. 1: dragit ur alla kontakter ur ALLA slutsteg. de har från bakre högtalar utgångarna på DIN Iso kontakten . tjyvat på 4 sladdar. och omsorgsfullt tillsammans med cdväxlar sladden. dragit kablarna fint och prydligt . de 4 sladdarna. vart har de anslutit dem .. jo den ena på ett kabelpar på det vänstra slutsteget. och de andra sladdarna på det högra slutsteget.. hmm det ena är väl för fram högtalarna (sub basarna) iaf.. sen har de kopplat på den andra delen av audiokabeln. (ford iso till ISO) där Första slutsteget skulle gått på med sin kontakt..

Summa Summarum .. de har vrålat ut all stereons effekt . på mellanregistret . och diskanterna.. WOHOOO ...

och efter att i ett partimmar rotat bland härvorna. kopplat bort extrakabeln. kopplat in alla slutsteg igen. . och .. det ENDA de hade behöft göra.. flyttat "Antenna out" ett hack i Ford iso kontakten .

samt "jackat på" Aux kontakterna i lågnivå ingången i bilen ..

så har de hatt en Annan stereo MED Mach 460. men det har jag strax. ska bara fixa en konvertering mellan kinch eller RCA eller va man kallar dem. till fords orginal lågnivå..

så ska det funka.. WOHOOOO ...

Tack för Guiden som jag bad om i ett annat inlägg.. den finns nu på tekniksidan på mustangclub sweden.. under tekniska dokument.

MVH OLA B CMC2121

Link to comment
Share on other sites

Hummm ... jag har TRE slutsteg i min ett för främre högtalare (placerat under stereon) och två bak (för hö resp. vä bak).

Lite trickigt när man byter stereo, men det funkar ju med den eminenta guiden plus lite "trixande & mätande" :P

/frasse

Link to comment
Share on other sites

ja joo jag har 3 med. ett fram . under stereofickan .. den om jag fattar rätt. delar på signalerna. å skickar mellanregister och diskant direkt till fram och bak . men den skickar även 2 signaler till stegen bak. där iaf på min bil det ena bakte steget driver bashögtalarna fram i dörrarna. och den andra driver 5x7orna i baksystemet ..

har nu beställt hem en

http://cgi.ebay.com/Scosche-FD03B-Ford-Premium-RCAs-to-Dash-Amp-Connector_W0QQitemZ230084573304QQihZ013QQcategoryZ64579QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247

så jag slipper byta Lågnivåkontakten i orginalsystemet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...