Husse May 6, 2008 Report May 6, 2008 Kan man använda kamdrivning till en tidigare 302" i en -89 5.0?Har en ny sån på G men vet inte om den passar.Mvh/ Citera
ThomasFB May 8, 2008 Report May 8, 2008 Se bara till att inte bränsleexcentern skrapar i frontkåpan, annars OK Citera
Husse May 8, 2008 Author Report May 8, 2008 Hur undviker jag det då?Går den att plocka bort?Kan jag "slipa bort" den eller måste jag bearbeta kåpan? Citera
ThomasFB May 9, 2008 Report May 9, 2008 Slipa av excentern om det tar i. Prova bröstkåpan utan packningar mot blocket, och se om det går fritt. Stjäl lite tuggummi eller modellera och kleta det på excentern- kläm till, öppna igen- så kan du mäta toleransen av den tillplattade prillan.Vissa kombinationer klarar biffen, andra inte, det finns ingen regel, vad jag erfarit i.a.f. Beror lite på kamdrevets modell. Citera
Husse May 11, 2008 Author Report May 11, 2008 Okey, då går det troligtvis att lösa, då slår jag till på den drivningen jag hittat.Funkar det så funkar det.Tack för hjälpen. Citera
ThomasFB May 11, 2008 Report May 11, 2008 Som sagt tidigare- det kanske går utan några ingrepp alls. Citera
Recommended Posts