Jump to content

Hittat felet


mustang65

Recommended Posts

Hej Mustangvänner!

Troligtvis har jag hittat felet på min mustang, ni som läst mina tidigare frågor och inlägg vet vilka problem jag haft.

Sotiga stift, rejält vandrande tomgång, jag har gått igenom det mesta.

Bytt alla givare, lamdasonder, packningar mm, sökt efter vacuum läckage, ohm mätt många av kablarna till databoxen mm.

Och ingen skillnad, jag var mycket nära att kasta in handuken :cry: ......så fick jag ett tips om E85.....jag tänkte vad har jag att förlora.

Så jag tankade i ca 30% och körde ca 1,5 mil och......det var som en saga....tomgången stannade på ca 750rpm och stod stilla....jag drömmer tänkte jag.

Har nu kört ett ex antal mil och bilen har ibland tendenser att vandra men stabiliserar sig efter en liten stund.

Så det här verkar vara ett spridar problem!!!!

Nu har jag ingen erfarenhet av spridare bara någon fråga.

Ska jag köpa nya spridare???? är dom slitna Eller ska jag bara köpa ett renoverings kitt med oringar och filter(Kommer inte på vad dom heter)

Var och besiktade bilen idag och fick inte en anmärkning, men däremot när besiktningsmannen kollade co halten, va faan jag får inget värde och så varvade han upp motorn och fick 0,6 i co.

Det är jävligt bra med tanke på att jag plockat bort kattarna och luftpumpen, samtidigt när jag stod där och fnissade för mig själv tänkte jag....E85 HALELUJA :--

Nu är min helg räddad :lol:

MVH

Robban

Link to comment
Share on other sites

Grattis Robban :-)

Det var ju kul att min teori om E85 höll.

Tyvärr har jag ingen erfarenehet av renovering av spridare.

Men det borde gå att hitta nya på Ebay för överkomliga pengar. De är ju dessutom lätta att skicka så de borde slinka igenom tullen också.

Det där med Co värdet var kul, har själv upplevt samma sak :-)

mvh,

Lasse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...