MrTeaser May 27, 2008 Report May 27, 2008 Vad är en "throttle body" och vad bidrar den med? nån med erfarenhet som vet om den ger lite extra effekt i maskineriet? Citera
grufman May 27, 2008 Report May 27, 2008 Vad är en "throttle body" och vad bidrar den med? nån med erfarenhet som vet om den ger lite extra effekt i maskineriet?Japp. Om man har en throttle body kan man förvänta sig mycket god gasrespons (jämfört med om man inte hade en tb), synnerligen stabil tomgång och ett grymmt effektuttag.Google är din vänhttp://en.wikipedia.org/wiki/Throttle_body Citera
MrTeaser May 27, 2008 Author Report May 27, 2008 Ok, fint men låt mej ändra på frågan.. skillnad på originalet och ett från t.ex. bbk? och måste det till och mappas efter bytet om man har chip, cai, steeda high flow inlet och hela avgassystemet sen innan? Citera
Joach July 7, 2008 Report July 7, 2008 Glöm BBK throttle body.... värsta skiten , gör en sökning på andra forum.... enda alternativet är GT500, men då måste du meka lite eller köpa en converter (vet att JDM har en sån) - å andra sidan, den som sitter standard räcker och blir över tills du skaffar S/C eller turbo.Länk till JDM: http://www.teamjdm.com/shop/product_info.php?products_id=217En annan sak att glömma är Throttle Body spacer...! Inte en chans att det ger effekt!!! Citera
streetsaleen July 7, 2008 Report July 7, 2008 Jdm Engineering är väldigt duktiga på mustanger. har haft kontakt me Jim D´amore ett par gånger skit trevliga o har lösningar på nästan precis allt. o experter på SALEEN såklart Citera
Joach July 7, 2008 Report July 7, 2008 Jdm Engineering är väldigt duktiga på mustanger. har haft kontakt me Jim D´amore ett par gånger skit trevliga o har lösningar på nästan precis allt. o experter på SALEEN såklart Saleen.... då har du väl lagt till deras nya AirIntake i önskelistan...??http://s197forum.com/forum/showthread.php?t=4162& Citera
streetsaleen July 8, 2008 Report July 8, 2008 kan tyvärr inte se några bilder. man måste va medlem på s197forumet, kan du inte visa en bild istället Citera
jimsss July 9, 2008 Report July 9, 2008 jag monterade BBK twin 64mm Tb för 2 veckor sedan. Märkbart bättre gassvar. Gör man rätt när man installerar så är det inga problem, instruktionerna från BBK är skräp dock, följer man dom så får man garanterat limp home problem. Citera
streetsaleen July 9, 2008 Report July 9, 2008 here we go...Nej tyvärr den har jag inte lagt till på min önskelista än, men jag får ta o göra det så småningom Men den delen verkar inte finnas på deras produktlista, kunde inte hitta någon... Citera
Joach July 9, 2008 Report July 9, 2008 here we go...Nej tyvärr den har jag inte lagt till på min önskelista än, men jag får ta o göra det så småningom Men den delen verkar inte finnas på deras produktlista, kunde inte hitta någon...Det är Team JDM som håller på att ta fram den... ännu inte släppt, men kommer tydligen att dramatiskt förändra volymen luft. Citera
Joach July 9, 2008 Report July 9, 2008 jag monterade BBK twin 64mm Tb för 2 veckor sedan. Märkbart bättre gassvar. Gör man rätt när man installerar så är det inga problem, instruktionerna från BBK är skräp dock, följer man dom så får man garanterat limp home problem.Hrm... intressant att så många då fått problem, men du kanske har rätt - bättre att inte följa instruktioner från tillverkaren! Citera
streetsaleen July 10, 2008 Report July 10, 2008 here we go...Nej tyvärr den har jag inte lagt till på min önskelista än, men jag får ta o göra det så småningom Men den delen verkar inte finnas på deras produktlista, kunde inte hitta någon...Det är Team JDM som håller på att ta fram den... ännu inte släppt, men kommer tydligen att dramatiskt förändra volymen luft.Såg att det var väl på tal om oxå att dom ska börja porta skruvarna i kompressorn? eller läste jag helt fel Citera
Recommended Posts