Jump to content

Recommended Posts

Ok, fint men låt mej ändra på frågan.. skillnad på originalet och ett från t.ex. bbk? och måste det till och mappas efter bytet om man har chip, cai, steeda high flow inlet och hela avgassystemet sen innan?

• 1 month later...

Glöm BBK throttle body.... värsta skiten :evil: , gör en sökning på andra forum.... enda alternativet är GT500, men då måste du meka lite eller köpa en converter (vet att JDM har en sån) - å andra sidan, den som sitter standard räcker och blir över tills du skaffar S/C eller turbo.

Länk till JDM: http://www.teamjdm.com/shop/product_info.php?products_id=217

En annan sak att glömma är Throttle Body spacer...! Inte en chans att det ger effekt!!!

jag monterade BBK twin 64mm Tb för 2 veckor sedan. Märkbart bättre gassvar. Gör man rätt när man installerar så är det inga problem, instruktionerna från BBK är skräp dock, följer man dom så får man garanterat limp home problem.

here we go...

Nej tyvärr den har jag inte lagt till på min önskelista än, men jag får ta o göra det så småningom :D

Men den delen verkar inte finnas på deras produktlista, kunde inte hitta någon...

here we go...

Nej tyvärr den har jag inte lagt till på min önskelista än, men jag får ta o göra det så småningom :D

Men den delen verkar inte finnas på deras produktlista, kunde inte hitta någon...

Det är Team JDM som håller på att ta fram den... ännu inte släppt, men kommer tydligen att dramatiskt förändra volymen luft.

jag monterade BBK twin 64mm Tb för 2 veckor sedan. Märkbart bättre gassvar. Gör man rätt när man installerar så är det inga problem, instruktionerna från BBK är skräp dock, följer man dom så får man garanterat limp home problem.

Hrm... intressant att så många då fått problem, men du kanske har rätt - bättre att inte följa instruktioner från tillverkaren!

here we go...

Det är Team JDM som håller på att ta fram den... ännu inte släppt, men kommer tydligen att dramatiskt förändra volymen luft.

Såg att det var väl på tal om oxå att dom ska börja porta skruvarna i kompressorn? eller läste jag helt fel :--