Jump to content

Featured Replies

comment_54946
Vad är en "throttle body" och vad bidrar den med? nån med erfarenhet som vet om den ger lite extra effekt i maskineriet?

Japp. Om man har en throttle body kan man förvänta sig mycket god gasrespons (jämfört med om man inte hade en tb), synnerligen stabil tomgång och ett grymmt effektuttag.

Google är din vän

http://en.wikipedia.org/wiki/Throttle_body

• 1 month later...
comment_57146

Glöm BBK throttle body.... värsta skiten :evil: , gör en sökning på andra forum.... enda alternativet är GT500, men då måste du meka lite eller köpa en converter (vet att JDM har en sån) - å andra sidan, den som sitter standard räcker och blir över tills du skaffar S/C eller turbo.

Länk till JDM: http://www.teamjdm.com/shop/product_info.php?products_id=217

En annan sak att glömma är Throttle Body spacer...! Inte en chans att det ger effekt!!!

comment_57283
here we go...

Nej tyvärr den har jag inte lagt till på min önskelista än, men jag får ta o göra det så småningom :D

Men den delen verkar inte finnas på deras produktlista, kunde inte hitta någon...

Det är Team JDM som håller på att ta fram den... ännu inte släppt, men kommer tydligen att dramatiskt förändra volymen luft.

comment_57284
jag monterade BBK twin 64mm Tb för 2 veckor sedan. Märkbart bättre gassvar. Gör man rätt när man installerar så är det inga problem, instruktionerna från BBK är skräp dock, följer man dom så får man garanterat limp home problem.

Hrm... intressant att så många då fått problem, men du kanske har rätt - bättre att inte följa instruktioner från tillverkaren!

comment_57326
here we go...

Nej tyvärr den har jag inte lagt till på min önskelista än, men jag får ta o göra det så småningom :D

Men den delen verkar inte finnas på deras produktlista, kunde inte hitta någon...

Det är Team JDM som håller på att ta fram den... ännu inte släppt, men kommer tydligen att dramatiskt förändra volymen luft.

Såg att det var väl på tal om oxå att dom ska börja porta skruvarna i kompressorn? eller läste jag helt fel :--