Jump to content

Batteri och soppapumpbekymmer!


MrTeaser

Recommended Posts

Tjena

Äger en mustang -05 som beteer sig tråkigt!

Någon som haft problem med sitt batteri eller något som ligger och drar tjuvström? eller något annat som kallas "fuel switch" ?

Skulle starta upp mussen häromdagen efter att den varit på verkstad i ett 3 veckor fram och tillbaka efter ett skumt fel att motorn hostar och lägger av när man är ute och kör.

Det har varit historier om kranksensor och soppapump..

Men dom drog till sist åt en kabelsko till pluspolen som satt lös och trodde sig ha löst problemet. (Inte huvudkabeln utan den lilla jämte)

När jag skulle starta den igår morse så gick startmotorn runt men bilen startade ej!

Vi provade ladda upp batteriet och då startade bilen fast hostade som förrut! och dog med lite gaspådrag.

Letade i intruktionsboken och hittade något om en "fuel reset switch" eller vad det var och tryckte på denna knapp som satt innanför huvöppnaren och då startade bilen och gick helt felfritt!

Körde sen en runda på en halvtimme ungefär och slog sedan av tändningen för ca 10 min, på McDonalds väntruta hehe. sen var bilen helt STENDÖD! Pinsamt! :(

Inte ett liv, batteriet var HELT urladdat! bilen startade med startkablar och körde hem den där den står nu..

Bilen är original i allt som drar ström. Inget ljudbygge eller annat.

Och har inte spelat med stereon när bilen stod still.

Vad i hela fridens namn kan detta vara? någon som haft detta bekymmer?

och varför går denna "fuel switch" in?

Link to comment
Share on other sites

För det första har ditt batteri tagit slut. Jag skulle rekomendera dig att skaffa ett nytt omgående. Därefter skulle jag börja felsöka övriga fel. Fuel switch slår i från vid kollision. Om denna strular skulle jag byta den mot en ny.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...