Jocce June 2, 2008 Report June 2, 2008 Vad ska jag ha för lufttryck i däcken när jag kör med 245/40-18" både fram och bak?Kör ca 3 kg nu.../Jocce Citera
KR Motor June 5, 2008 Report June 5, 2008 För mycke, tror snarare 2,6 är mer lagom. Det går i mycke luft i dom däcken. Citera
Jocce June 5, 2008 Author Report June 5, 2008 För mycke, tror snarare 2,6 är mer lagom. Det går i mycke luft i dom däcken.Hade ca 2,6 eller om det var 2,8 när jag fick dem från däckverkstaden, dock tycxkte jag de såg "pösiga" ut samt att bilen drog märkbart mer bränsle då!Har läst att man kan ha mellan 0,5-1 kg mer i däcken än "rekomenderat".Dock har jag ingen rekomendation på dessa däck, då de inte finns med i tabellen till bilen.../Jocce Citera
jool June 5, 2008 Report June 5, 2008 Och vad tror ni om dessa då?Vad ska jag ha för lufttryck i däcken när jag kör med 245/45-18" både fram och bak? Citera
grufman June 5, 2008 Report June 5, 2008 grabbar. kör med 4kg så blir det bra väghållning ;-)Jag skulle säga, mellan 2.2 och 3kg är idealet, men man får känna sig fram. Man får labba med bra komfort eller bra väghållning/bränsleekonomi. Citera
Recommended Posts