Jump to content

Mussen Susar


Hinther

Recommended Posts

Tjenare allihopa! Har vart Mustangägare nu i ungefär 1 år, av en Mustang V6a coupe 3.8l, årsmodell 2003. Tänkte bara höra mig för om någon annan har som jag problem med att det susar inne i coupén rätt villt när man är uppe på högre hastigheter på motorväg, 140km/h+, fast det börjar redan vid 100hm/h och det är mycket värre om det blåser mycket ute. Lite irriterande om man ligger kör lite längre sträckor, vet inte om det är ett vanligt problem men jag som sagt tänkte bara höra mig för... Tack!

/Andree

Link to comment
Share on other sites

Gäst
Haha, men om man nu vill köra lagligt på motorväg (110hm/h) och bensinsnålt så går man väl inte och köper sig en Mustang? Eller? :roll: Hehe

Helt rätt - en musse är en VG-bil..... :D:D:D

(VG= Våga Gasa) :twisted: även om det brusar å susar :boss

Link to comment
Share on other sites

Själv har jag funderat på om man skulle ta och lägga lite bly mattor över hjulhusen bak för att stänga ute lite däckbuller.

Samt under baksättet istället för filt mattan som ligger där nu, kanske även bakom ryggstödet på baksättet.

Men kanske skulle försöka få in lite fram mot torpedväggen och hjulhusen där också.

Blymattor är ju det ända som jag tycker verkligen fungerar och dämpar ljud.

Har inte försökt ännu men är lite frestad på att lägga dit lite för att få den lite tystare, tycker själv att det är mest däckljudet som är det jag skulel villja få tystare.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

jag kommer ge mig på å dämpa karossen i min 00 gt inom kort, jag har tagit fram en egen dämpmatta som jag kommer använda mig av, och visar sig de att de finsn intresse hos er mustang medlemmar för denna produkt så kan vi säkert göra nå deal med en klubbrabatt isf,

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kom på en till sak i det här ämnet.

Cab tyget lossna från min bakruta i nederkant en gång och då vart det markant mer brus och vinande.

Limade dit min med PL 400 lim och har sutit prerfekt sen dess.

Mvh

MrV8

Ps MrMix hur har det gått med dämpningen av din mustang har du tagit fram dämpmattorna du berättar om? Hur blev det i så fall?

Link to comment
Share on other sites

mattan finns på lager, dock inte börjat med bilen än då j nyligen fick hem kompressorkittet å din andra grejor som ska dit samtidigt, så de lutar åt att de blir å göra allt i vinter istället,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...