Morgan June 16, 2008 Report June 16, 2008 Idag började lampan för airbagen lysa, först blinkade den sedan lös den konstant. är detta nägot vanligt fel ?? men den lyser inte jämt. Citera
grufman June 16, 2008 Report June 16, 2008 Kolla hur det blinkar när du slår på tändningen så kan jag kolla vad det är Citera
Morgan June 16, 2008 Author Report June 16, 2008 Nu lyser den konstant, den blinkade lite först även den i mitt konsollen för passagerare lyste lite idan men slutade sedan. Citera
streetsaleen June 17, 2008 Report June 17, 2008 den airbagslampan som e i mittkonsollen lyser väl om det inte sitter någon i passagerarsätet? Citera
Corvette June 17, 2008 Report June 17, 2008 min lyser om junior sitter där, systemet känner visst av om personen är för lätt eller ej för att kunna ta emot en airbag i nian... och då som indikation för att denne är för lätt så lyser lampan att airbagen inte är på där... iaf e de så på min bil... Citera
Morgan June 17, 2008 Author Report June 17, 2008 Kolla hur det blinkar när du slår på tändningen så kan jag kolla vad det ärTvå blink, slocknar, två blink, slocknar, två blink, tänd konstant,lampan för passagerare lyser bara det sitter en lägg person där,så det är väl ok där. Citera
grufman June 17, 2008 Report June 17, 2008 Kolla hur det blinkar när du slår på tändningen så kan jag kolla vad det ärTvå blink, slocknar, två blink, slocknar, två blink, tänd konstant,lampan för passagerare lyser bara det sitter en lägg person där,så det är väl ok där.Koderna är 2-siffriga så jag misstänker att det är felkod 22."Restraint System — Side Air Bag Status (Driver Seat Side Air Bag Circuit Failure)"Sannolikt ngt fel på airbagen i sidan på stolen. Har någon setat i baksätet och sparkat bort kontakten månne? För att veta exakt måste man köra lite diagnos på airbagdatorn. Tänk på att airbagsystemet är helt avstängt till felet är åtgärdat. Citera
Morgan June 17, 2008 Author Report June 17, 2008 Vem fixar sådant i närheten av Tranås...7 mil norrut Linköping / 7 mil söderut Jönköping Citera
grufman June 17, 2008 Report June 17, 2008 Vem fixar sådant i närheten av Tranås...7 mil norrut Linköping / 7 mil söderut Jönköpingdu är välkommen till järfälla om du vill så kan vi felsöka. Normalt sett behövs ingen tidsbokning Citera
streetsaleen June 17, 2008 Report June 17, 2008 Vem fixar sådant i närheten av Tranås...7 mil norrut Linköping / 7 mil söderut JönköpingKanske Skobes i Tranås? vad vet jag, inte för att jag tror det men kolla kan du ju alltid göra. Eller han i Ramfall han tar ju hem en massa Mustangar o andra amerikanare, jag var ute där en gång med min bil o gjorde en felsökning Citera
Recommended Posts