mustang65 July 4, 2008 Report July 4, 2008 Hej!Har funderingar angående gasspjället.....hur ska det vara inställt?Helt stängt eller lite öppet????Någon grundinsällning innan TPS ställs in?MVHRobban Citera
1096 July 5, 2008 Report July 5, 2008 Finns många olika sätt och olika rekomendationer...Men för EEC-IV motorer så ställ in spjällstoppet (med tomgångsmotor urkopplad och spouten till fördelarn borttagen så du får fast baständning) så motorn håller sig på ett varvtal ca 100 varv under det tänkta tomgångsvarvtalet. När Du har korrekt varvtal ställer Du TPS på 0.90 - 0.95 Volt. Många kör med ett lägre värde runt 0.6V för att få en lite snabbare gasrespons och få lite "vidare" kurva om man mappar sprutet själv.Sen beror det på lite om Du har vassare grejer på motorn som toppar, kam, större spjällhus eller mer flöde genom insuget över huvudtaget - hur man ska ställa spjäll och tps... går nog helt enkelt inte säga att så här ska det vara... Om sen motorn vill tjuvstanna eller vandra på varvtalet när den är kall eller när man släpper gasen när man är ute och kör så ge den lite mer spjäll... då hinner helt enkelt inte tomgångsmotorn kompensera så mycket så motorn hinner hämta upp varvet... Lycka till... Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.