August 8, 200816 yr Author comment_58768 Hejsan. Det gick inte att bli färdig. Det slutade med att kroppen sa ifrån. Tydligen är man inte som förut. Det som retar mig. Är att jag är så himla nära till att ha fixat detta. Men det går tyvär inte när ryggen säger stopp. kom till slut inte upp från liggbrädan. Fick tag i extra förlängningskabel som var upphängd, kunde ta mig upp av med att dra mig upp på det sättet. Då insåg jag att jag måste sluta. Och istället satsa på någon annan träff. Men jag åker dit med vintervagnen och hälsar på, och ser hur serut i år. Berra
August 15, 200816 yr Author comment_59110 Hej och hå. Nu är jag änteligen färdig. Har provstartat och varmkört ordentligt på pallbockar. Har kollat noga med min skjutande tempmätare, så att man kan ställa in elfläkten på rätttemperatur när den ska starta. man är lite nojig med alutoppar såklart. så nu verkar det vara bra. Samtidigt var det tur att man kollar efter när motorn har blivit varm. För det läckte lite i övre och undre kylarslangarna. Avgassystemet är byggt och det verkar funka utmärkt. Hoppas bara att markfrigången inte har ändrats bara. Fast jag tror inte det. Fast headersen har kite annan placering mot mina hembyggda. Blev tvungen att flytta handbroms wirens fäste för att headersen kom mitt på detta fäste. Ibland ska man ha tur att man har tillverkat egna verktyg. Jag har gjort en växellådsplatta med armar till domkraften. Den kom väl till pass nu när man skulle lyfta systemet. Allt blev jätte enkelt at få ihop tack vare denna sak. Ljudet blev blev något tystare än förut. Eller så är det jag som fått sämre hörsel. Nä ljudet blev lägre. det bästa av allt jag hörde inget pysande från headerserna. Eller skarvar som svetsats. Så nu i helgen blir det provtur. Och kanske om jag får stor tillit på bilen. Så åker jag på söndag till Eskilstuna på veckoträffen. Det kommer att bli spännande. Ska försöka ta kort på bilen. Under och i motor utrymmet, och sedan försöka se om jag kan få ut det i forumet. Jag har monterat noise filtret från Msd. Och det verkar fungera. Det med. Som sagt jag har inte varit ute och provkört ännu. Så man ska vara försiktig, med att ropa hej. Berra
August 17, 200816 yr Author comment_59272 Tjen tjena. Nu har jag provat mustangen. Och kan inget annat att säga. Att det var det bästa beslut jag gjort på mycket länge. Den går jätte stadigt på sexhundravarv i tomgång. För sedan till att ryta ordentligt. Själva körningen gick som en dröm. Körde till uppsala som första provtur.Den rullade utan några konstigheter. Tycker själv att den vill svara snabbare. Men har inte provat att dra på ordentligt ännu. Den har blivit starkare på botten vridet. Glömde att lägga in ettan flera gånger. Men det gick kanon på tvåan. den bara började rulla hur lättsomhelst. Förut var jag alltid tvungen att möta upp med lite gas. Nu tuffar den på utan några konstigheter. Det ska bli spännande att prova på och vrida ur den. Hoppas att axeln håller sig kvar denna gång. Man vill inte att den ska slita sig en gång till. en gång var för mycket.Berra