Jump to content

stendött batteri??


streetsaleen

Recommended Posts

när jag var ute me några andra mustangvänner o åkte. så stannade vi till lite. o sen när vi skulle åka igen så va batteriet sten dött. kopplade sedan bort minuskabeln på batteriet i några sekunder o sen satte tillbaka det. o sen så startade bilen hur bra som helst, tror dock att detta kommer att strula igen. Någon som har haft liknande problem på sin Mustang som kan tipsa mig hur jag ska bära mig åt?

Link to comment
Share on other sites

Jao liknande men ändå lite olika problem har jag haft. dock i mitt fall så lyste instrumentpanelen upp men startmotorn startade inte, kom fram på detta forum att det var för att kopplingen inte var nedtryckt ordentligt och därav startproblem.

Link to comment
Share on other sites

Jao liknande men ändå lite olika problem har jag haft. dock i mitt fall så lyste instrumentpanelen upp men startmotorn startade inte, kom fram på detta forum att det var för att kopplingen inte var nedtryckt ordentligt och därav startproblem.

jag stampade kopplingen i botten flera gånger. men när man skulle vrida om nyckeln då var det som om batteriet vore sten dött. fick höra av en mustang kompis att det kunde troligvis vara nått me styrboxen som styr strömmen, motorn e hur pigg som helst efter att man tagit bort minus kabeln o satt dit den igen. nått borde det ju vara eftersom batteriet e friskt. men det är stendött om man inte kopplar bort minuskabeln. Kan det vara nån uppdatering som saknas?

Link to comment
Share on other sites

Du har nyss kopplat om i bränslesystemet...

Gissar på att det har kommit efter det?

Ja allt vart klart i torsdags, men det är lustigt att det skulle börja strula 1-2 dagar senare. men det kan ju va så att det kan va en bidragande orsak, svårt o veta ju :?

Link to comment
Share on other sites

tjena! har själv tänkt montera en kompressor sats,så jag har lärt mig mont manualen där såg jag att när man byter soppa pumparna till dubbla (shelby gt 500 ans) följde det med nya drivrutiner för data boxen, har du installerat någon ny program vara? :roll:

Link to comment
Share on other sites

tjena! har själv tänkt montera en kompressor sats,så jag har lärt mig mont manualen där såg jag att när man byter soppa pumparna till dubbla (shelby gt 500 ans) följde det med nya drivrutiner för data boxen, har du installerat någon ny program vara? :roll:

den enda drivrutinen jag fick va en tune till PCM boxen för trimmet då. den nya pumpen fick jag m endast en lång kabelhärva. o sen den där (FDME) modulen eller va den heter som ska styra bränslet till den nya bränslepumpen.

Link to comment
Share on other sites

den enda drivrutinen jag fick va en tune till PCM boxen för trimmet då. den nya pumpen fick jag m endast en lång kabelhärva. o sen den där (FDME) modulen eller va den heter som ska styra bränslet till den nya bränslepumpen.

Såg att du fick en installationsbeskrivning till den nya pumpen från Saleen som var bättre än Fordracings egen. Eller tolkade jag dig fel ? Skulle du kunna dela med dig av med Saleen beskrivningen ?

Link to comment
Share on other sites

Tror jag har hittat felet nu. det är dålig jord i kabeln mellan startrelät o startmotorn eller så är det nått fel på kabeln där emellan. går att tjuvstarta bilen me hjälp av en kabel ifrån start motorn direkt till batteriet. HAHA :--

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...