BENGT ABRAHAMSSON January 14, 2004 Report January 14, 2004 hej!amp-mätaren rör sej aldrig,nålen står alltid lodrätt. har kollat mätarenoch den är ok,någon som vet?mvh bengt.a. mustang-66 v8bengt.a@brandtbil.se Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 14, 2004 Report January 14, 2004 Hej.Ampermätare på våra mustanger rör sig nästanaldrig så att man ser det.Det är ett problem med ampermätare i Mustangenden skulle alldrig ha haft en sådan om det inte var för att man ville sporta till instrumenten i bilen. Det utslag som mätaren gör är så litet så det skulleräcka med en lampa fortfarande. Troligen så laddar din bil som den skall, jag har hafttvå Mustanger med mätare och jag kan bara konstatera att jag alldrig set dessa röra sig.Ändå så har batteriet laddat och Mustangenstartat när man ville åka:wink: Citera
Rickard January 15, 2004 Report January 15, 2004 Hej!Min gör tydliga, om än små, utslag. Vrider jag på tändningen och slår på lyset utan att ha bilen igång så rör den sig märkbart åt ena hållet (mot "D", discharge misstänker jag). Likadant om den stått länge och jag startar den, då rör sig nålen märkbart år "C"-hållet (charge) när man varvar. Citera
micke cmc247 January 15, 2004 Report January 15, 2004 jag har suttit och funderat på ampere metern lite jag me, varnågonstans ska den mäta amperen är det som generatorn ger eller var är det?Om det skulle vara från generatorn skulle den ju igentligen gå i botten när bilen inte är igång och tex lyset inte är på// Micke Citera
Recommended Posts